#POPWellDone*
Het winkelschap der verleiding
in de enkelvoudige wachtrij
Sept-2023 — Carrefour, Decathlon, Fnac, MediaMarkt, Primark, en anderen die we vergeten ... retailbedrijven lijken de enkelvoudige wachtrij, of de single-line queue, te omarmen. Dit type exit biedt een laatste kans op een spontane, latente of plezieraankoop.
We staan een paar minuten te wachten tot we mogen afrekenen, en dan worden onze ogen gemagnetiseerd door een winkelschap der verleiding: snacks, cadeautjes, gemaksproducten, verbruiksartikelen, trendy accessoires, gadgets, snufjes en andere betaalbare artikelen die zelden onze boodschappenlijstjes halen. We bekijken ze uit verveling, en velen van ons leggen er één of twee in ons mandje.
Elk retailbedrijf kan een categorie strategie ontwikkelen om een aangepast assortiment samen te stellen, waardoor het afrekenen verandert van een noodzaak in meerverkoop.
Maar vaak zien we langs de wachtrij lukrake stapels van koopwaar die snel hun aantrekkingskracht verliezen. Laten we niet vergeten dat wij mensen ons het einde van elke (winkel)ervaring het best herinneren. Het imago van de winkel staat op het spel! En dat is een van de redenen waarom de beleving en de merchandising van het schap der verleiding een specifiek ontworpen lay-out en display materiaal vereisen.
We zagen een uitstekend voorbeeld bij Maisons du Monde, de specialist in woondecoratie. Om de wachtrij te vormen gebruikt Maisons du Monde stijlvolle dubbelzijdige gondels van metaal en hout. Deze meubels zorgen ervoor dat het constant veranderende assortiment netjes, georganiseerd en aantrekkelijk blijft – altijd!
#POPWelldone, en heel verleidelijk!
Klik hieronder om verder te lezen over front-end display materialen 👇
Ben je geïnteresseerd in het gebruik van display materialen om meerverkoop te realiseren in de kassazone? Contacteer ons vandaag nog, we bespreken graag de mogelijkheden voor jouw product.
(*) Net als jij, winkelen wij ook. Onze teams zijn voortdurend op zoek naar de beste instore ideeën en trends. Onder #POPWellDone delen we materialen die onze aandacht trokken.