Point-of-sale Marketing
& Retail Blog


Welkom op onze blog!
Hier delen we nuttige bronnen, ideëen, tips en opmerkingen
over point of sale marketing, display materiaal en merchandising oplossingen voor retail.
POS marketing wordt hier vanuit een praktische en operationele invalshoek benaderd.

POPAI awards 2021

[] [Terug naar de POPAI Awards wedstrijd 2021] 5 van de 5 POS-materialen genomineerd voor PILOTES. Vandaag, FRAGRANCE TO GO voor SEPHORA, genomineerd in de beauty categorie.

Kleine formaten "to go" genereren extra verkoop voor parfums. Om de aandacht te trekken voor dit opwindend aanbod, vroeg SEPHORA ons een aangepast gondel te ontwikkelen dat in elke winkel past. De teams van SEPHORA en de onze hebben samen deze ambitieuze nieuwigheid ontwikkeld. Het is gemaakt van metaal, integreert impactvolle verlichting, innovatieve merchandising verhoogt de zichtbaarheid, voorziet aanpasbare communicaties voor merken. Commercieel succes gegarandeerd!

Toonbankdisplay Oak Organic

[] Je krijgt maar één kans om een eerste indruk te maken. Point of sale marketing is geen uitzondering hierop! We hebben deze toonbankdisplay ontworpen voor het apotheeknetwerk voor de introductie van OAK, een nieuw premium merk essentiële oliën. Groen gelakt om de natuur te inspireren, de stevige metalen constructie garandeert de levenduur. Houten onderdelen suggereren ervaring en kwaliteit. De kleurrijke afbeeldingen zijn blikvangers. OAK stelt zich op z’n paasbest voor, commercieel succes gegarandeerd!

Tiger Balm toonbankdisplay

[] We creëerden deze toonbankdisplay om het merk Tiger Balm te activeren in het apotheekkanaal. Het combineert bamboehout en metaal voor een premium presentatie van vijf natuurlijke balsems. Een gouden front met een logo in reliëf draagt de het notoire verhaal van het merk. Met een consistent en herkenbaar kleurenpalet zal dit dynamische aanbod niet onopgemerkt blijven voor klanten. Zien is kopen!

#POPWELLDONE

[] Deze grote bibliotheek voor kleine parfumflesjes onderscheidt zich op het verkooppunt, door de flacons, de communicatie en de originele merchandising. Luxe voor een lage prijs in een goed doordachte wanddisplay.

Zelden een koopje voor alleenstaande oudere

We hebben de fysieke winkels gemist, waardoor we ze nu meer waarderen

[] Els Breugelmans, retailexpert en professor marketing KU Leuven, in de Standaard: "Iets online kopen is vaak een heel rationele transactie. Voor aankopen die we op voorhand hebben gepland en waarbij we heel goed weten wat we willen, is dat handig. Maar consumentengedrag gaat om veel meer dan louter rationele transacties. Ook de hele beleving errond is van belang, en die is online vaak zeer lastig te ko­piëren."

Verder lezen

Van de Velde: toonbank spinner

[] Elegante lingerie met een perfect fit, dat zijn de troeven van twee sportieve lijnen voor de merken PRIMA DONNA en MARIE-JO. Elegant en pristine design voor deze displays die de twee innovatieve assortimenten perfect tot hun recht laten komen! Samen met het marketingteam van de Groep Van de Velde ontwierpen we deze draaimolen voor de toonbank van lingeriespeciaalzaken. Grote foto's van vrouwen met zelfvertrouwen en charisma bekleden de zijkanten om de doelgroep van beide merken te belichamen.

Lees verder

Captain Morgan: off-shelf displaying retail

[] Ingevolge commercieel succes ervaart CAPTAIN MORGAN voorraadonderbrekingen op de schappen van super- en hypermarkten. De klanten ervaren dit als zeer irritant. Onze teams hebben deze duurzame unit ontwikkeld met authentieke materialen. Ze kunnen worden gebruikt als schapextensie. Eco-ontworpen met natuurlijk dennenhout, doet de presentatie denken aan de legendarische rumkisten in de piratenverblijven. Voeg plezier en vrienden toe, en je bent helemaal klaar voor een geweldig feest, samen met CAPTAIN MORGAN.

#POPWELLDONE

[] On-shelf display units zijn krachtige communicatieoplossingen in supermarkten. Ze brengen merken tot leven in de beperkte ruimte van het winkelschap. Dit POS-materiaal, dat we in de supermarkt spotten, combineert fijn metaalwerk, natuurlijk hout en print. Het ondercheidt het aanbod van de naburige concurrenten en plaatst het in zijn eigen merkenuniversum. In deze categorie kan het belangrijk zijn om de onderhandelde fysieke ruimte te waarborgen - het schap in retail is een strijdveld voor sterkedrank merken.

Lees verder

Neuhaus Duets etalage display

[] Er zijn duizend manieren om op de radar van shoppers te verschijnen. En er komen steeds nieuwe mogelijkheden bij - sommige luider dan andere. Nu consumenten steeds cynischer en afkeriger worden van reclame, is beweging een krachtige optie. Als ze betekenis geeft, spreekt beweging winkelbezoekers aan en richt hun aandacht op de koopwaar.

Samen met het Neuhaus marketing team ontwikkelden we dit grote rad om de nieuwste chocolade-ervaring te communiceren. Met de Chocolate Duets stel je je eigen praline samen. Match één van de zes rijkgevulde toppings met één van de zes verfijnde chocoladebodems ... en smullen maar!

De POS display oplossingen voor interieur materialen uitgelegd

De POS display oplossingen voor interieur materialen uitgelegd

[] Welkom in de woonwinkel waar u met lege handen vertrekt: parket, vinyl of laminaatvloeren, vloerkleden en tapijt, wandbekleding en verf, raamdecoratie en stoffering, ... In de showrooms van wooninrichters bestellen we de koopwaar aan de hand van staalborden, boeken en waaiers. Winkelcommunicatie oplossingen, zoals POS display materiaal, kunnen zowel de stalen als de inspiratie presenteren. We bekijken de voordelen van de presentaties; samen met een selectie materialen die merken ons toevertrouwden.

Verder lezen

Marketing at Retail Show Paris 2021

Marketing at Retail show

[] Het zal ons een genoegen zijn u vanaf 5 oktober te ontmoeten op onze stand B44 op de Marketing at Retail show in Parijs, de vakbeurs voor alle POS, marketing- en communicatieoplossingen voor merken en retail. Om de twee jaar is Marketing at Retail een uniek moment om 250 POS-bedrijven te ontmoeten, samen met de deelnemers aan de prestigieuze POPAI Awards. Kom de laatste retail trends en innovaties ontdekken!

Naar de site

Popai Awards Paris 2021

POPAI Awards

[] Op 5 oktober, bij de aanvang van Marketing at Retail te Parijs, zal een internationale jury van marketing experts de inzendingen beoordelen voor de POPAI Awards, het Europese forum voor de beste instore creaties. Elke award staat voor de waardering van het marketingvak voor de expertise van een instore specialist. Pilotes zal deelnemen met 5 materialen in verschillende categorieën. Duimen!

Naar de site

Zelden een koopje voor alleenstaande oudere

Zelden een koopje voor alleenstaande oudere

[] Het aanbiedingenbeleid van supermarkten is vrijwel altijd gericht op meerpersoonshuishoudens. En dus zijn de alleenstaanden, zowat 38% van de Nederlandse huishoudens, de klos. In Berlijn is de supermarkt Generation Market speciaal ingericht voor ouderen. Veiliger, ruime winkelrekken en één-persoons-verpakkingen, aangepaste vloerbedekking, extra aandacht voor verlichting en duidelijke bewegwijzering, ... Resultaat: 30% extra winst. Ook jongeren kunnen kleinere verpakkingen tegen een "faire" prijs én één-persoons-aanbiedingen aantrekkelijk vinden.

Verder lezen

#POPWELLDONE

[] We spotten deze display in de luchthaventerminal. Eilanddisplays zijn de meest krachtige. Ze doorbreken het traject van winkelbezoekers, die er als het ware tegenlopen. Deze display stelt een aantal klein formaat verzorgingsartikelen voor, die voldoen aan de veiligheidsvoorschriften voor handbagage. Een dynamische presentatie met hoge trays en vakverdelers houdt het diverse assortiment altijd netjes georganiseerd.

#POPWELLDONE

[] VITRY heeft zijn knowhow uitgebreid met de lancering van een lijn cosmetica. Om de planeet te respecteren, is het nieuwe gamma Be Green-vernissen samengesteld met bio-oplosmiddelen. Het vegan assortiment werd geintroduceerd met deze ecologisch ontworpen toonbankdisplay, volledig gemaakt van FSC-gecertificeerd hout.

#POPWELLDONE

[] Soms is het moeilijk om wasmiddel en wasverzachter op elkaar af te stemmen omdat niet alle geuren compatibel zijn. Daarom lanceren Dash en Lenor een assortiment met drie op elkaar afgestemde geuren. Deze harmonieuze innovatie wordt in supermarkten gecommuniceerd met dit kleurrijk schapdisplay. Dankzij de geurenpods kunnen klanten de geuren testen voor ze kopen.

De kleuren van POS display beïnvloeden het koopgedrag in winkels

De kleuren van POS display beïnvloeden het koopgedrag in winkels

[] Als consumenten shoppen in fysieke winkels, ervaren ze de koop­waar en de presentatie ervan op een emotioneel niveau. Alles wordt in het werk gesteld om de visuele zin­tuigen te verleiden: vorm, materiaal, textuur, contrasten, grafische assets, beelden ... Omdat de beleving van kleur amper moeite kost, is ze de meest directe vector van emoties.

Verder lezen

New look, zelfde smaak voor Galler

[] De onafhankelijke chocolatier Galler verandert haar verpakking en merkstrategie, niet zonder haar visuele ervaring en zichtbaarheid in super- en hypermarkten op te frissen. Galler kiest voor duurzaam en verlengt de levensduur van haar gondelhoofden met een set nieuwe prints. Het is nieuw, maar het is nog steeds een kleurrijke pallet van smaak!
Foto: hetzelfde materiaal voor en na

Les nouvelles formes de retail

De winkelformules van de de toekomst

[] Welke nieuwe vormen van detailhandel zullen de komende 10 jaar domineren? Welke vormen zullen verschijnen en welke zullen blijvend zijn? In dit artikel stelt Pierre-Nicolas Schwab voor om ons te verplaatsen na de coronacrisis en te kijken welke 8 winkelformules de toekomst van de detailhandel zullen bepalen. Elk van deze winkelformules speelt in op opkomende of al bestaande trends.

Meer hierover

POS display materiaal: gouden tip Nr. 5

[] Een succesvolle display is een materiaal dat correct op de winkelvloer wordt geïnstalleerd! De laatste stap van elk in-store project, de logistiek, moet zorgvuldig worden gepland. Een aangepaste verpakking zorgt voor een probleemloze logistiek. Deze zijn klaar om te gaan en te schitteren in de winkels. Tot ziens!

Wilt u meer lezen over de gouden regels van succesvol display materiaal ?

Lees verder

Wat is nieuw in retail?

Wat is nieuw in retail?

[] Tiny store, micro store, smart store, onbemande kiosk - verschillende namen voor concepten die allemaal hetzelfde doel hebben: klanten winkelen 24/7 in winkels zonder personeel en met kassaloze betaalmogelijkheden. Verschillende winkelconcepten gaan een testfase in of worden uitgerold. In België worden minstens 25 AH to go's geopend.

Meer hierover

#POPWELLDONE

[] De materialen van een point of sale presentatie zijn vectoren van emoties en authenticiteit. Hout kan een natuurlijke toets geven aan uw POS-strategieën. Esthetisch en duurzaam, hout is bijzonder geschikt om natuurlijke merken te sublimeren. Of kies voor hout om de ecologische voordelen van uw merk te communiceren ... een succesvolle aanpak voor dit gondelhoofd voor Freedose, een nieuwe manier om wasmiddel in bulk te kopen.

Meer hierover

Hoe maak je een point-of-sale display materiaal?

#POPWELLDONE

[] Ons oog viel op deze schapmodule in de afdeling sterke dranken van Carrefour. Het is uitgerust met een touchscreen mix gids. Top mixologen informeren bezoekers over de hotste cocktails voor het nieuwe assortiment signature mixers van Coca-Cola.

Sorry? Een frisdrank in de sterke dranken afdeling van de supermarkt? Cross-merchandising brengt verwante producten uit verschillende categorieën samen. Deze praktijk kan bezoekers ertoe verleiden meer te kopen. Als cross-merchandising goed wordt uitgevoerd, helpt het de klant het meeste uit zijn bezoek te halen. Dit verhoogt wellicht de klanttevredenheid, het vertrouwen en de perceptie van deskundigheid. 3 x win voor de klant, retail en merk, de sleutel tot succes van elke POS initiatief.

Lees verder

Wat kunnen we leren van Tropicana's herontwerp?

[] In 2009 besloot Tropicana in de VS zijn verpakking te vervangen. Na slechts 2 maanden daalde de verkoop met $30mln. Veel consumenten herkenden het product niet meer op de winkelrekken van de supermarkt. Tijdens het winkelen besteden de meeste consumenten zo weinig mogelijk aandacht, denken ze zo weinig mogelijk na, willen ze alleen maar energie besparen. Winkelen is voor de meesten een karwei. In termen van tijd, organiseren ze het zo efficiënt mogelijk. Merkentrouw? Lovebrands? Fysieke en cognitieve motivatie? Begrijp hoe consumenten winkelen, anders kost het je merk een smak geld.

Lees verder

#POPWELLDONE

[] Function of Beauty is het 1e personaliseerbare beautymerk gemaakt voor jou (en alleen voor jou). Met Function of Beauty beslis je wat er in de formule zit (en wat niet) en wat je eruit haalt.

Dit on-shelf display materiaal voor supermarkten helpt je om je haarverzorgingsoplossing aan te passen aan je unieke doelstellingen en esthetische voorkeuren. Een interactieve shopping journey, toch?

#POPWELLDONE

[] ... en hier worden we dan weer vrolijk van 😀😀😀 Alles zit waar het hoort, en alles klopt. Deze in-store installatie is met de hand gemaakt van stevig papier en is zorgvuldig ontworpen en afgewerkt door papier artieste Suzi Mclaughlin. De Plexi basis reflecteert het licht in een opmerkelijke spectrale kleurenanimatie.

Lief, prachtig, uniek en de perfecte retail prop, want de bloemen verwelken nooit. Bliss creaties met papier zijn zo zeldzaam. Suzi tilt ze op naar een nieuw niveau.

We zagen dit etalage display voor de luxe parfumlijn van het Britse lifestylemerk Jo Malone in de etalages van Inno/Brussel.

Recordverkoop voor Havaianas,
94% in fysieke winkels!

[] Vandaag vieren we de zon met een zonnig merk. Havaianas realiseert een recordverkoop in fysieke winkels. Wat is het geheim dan voor dit pretentieloze artikel? Wij denken onder andere aan "colour block merchandising". Colour block combineert en organiseert het aanbod naar kleur. Het resultaat is een opvallende en herkenbare visuele ervaring. Door kleuren te adopteren en te beheersen breken merken door in de visuele jungle van winkels, spelen ze in op emoties en trekken ze efficiënt de aandacht van winkelbezoekers.

De marketeers van Ice-Watch, Fjällräven, Kitchenaid, JOTT, Le Creuset, Galler, Pantone en Sephora gebruiken kleuren om op te vallen in de winkels.

Lees verder

Wat is nieuw in retail?

[] Als u op zoek bent naar schoonheidsproducten, is het moeilijk om een beslissing te nemen zonder te proberen. Het testen van producten is altijd de belangrijkste reden geweest voor consumenten om naar beautyspeciaalzaken te komen.

Maar de pandemie zorgt ervoor dat cosmeticamerken augmented reality (AR) omarmen om met hun klanten in contact te komen. In december lanceerden zowel Google als Snapchat AR-functies om make-up uit te proberen. Hiermee krijgen shoppers toegang tot virtuele lippenstiften en oogschaduw, samen met aanbevelingen van experts en influencers.

Behoort het fysiek testen van make-up tot het verleden? Zullen fysieke winkels de AR-ervaringen op de winkelvloer versnellen? De finale strijd om de beauty addicts is begonnen.

Foto: Yves Rocher's make-up gondola, 100% op maat gemaakt door Pilotes.

Zijn ecologische duurzaamheid en point-of-sales verenigbaar?

[] 80% van de milieuvervuiling en 90% van de fabricagekosten zijn het gevolg van beslissingen die in de ontwerpfase van een product worden genomen. Zonder afbreuk te doen aan de doeltreffendheid of de wenselijkheid van een initiatief, ambieert ecodesign alle voorwaarden te verzoenen om ecologische impacts te verminderen.

Laten we enkele van de belangrijkste voorwaarden bekijken.

Lees verder

Shoppers kopen geen producten die ze niet zien

[] Volgens een eye-tracking onderzoek naar consumentengedrag in de impulsgevoelige koekjesafdeling van een Italiaanse supermarkt zien 100 deelnemers gemiddeld niet meer dan 28 van de 193 aangeboden artikelen. Een individuele consument, die de afdeling gedurende ongeveer 70 seconden bezoekt, ziet een indrukwekkende 85% van het aanbod niet,

Lees verder

MHD degustatie toonbankmateriaal

[] Moët Hennessy Diageo gaf ons de opdracht om een tool te creëren die bezoekers van speciaalzaken aanspoort om terroir malts te ontdekken en te proeven in afwezigheid van de whiskymeester. Ons antwoord: dit communicatieve toonbankmateriaal maakt de path to purchase smaakvol. Gemaakt van zwarte PMMA en hout oriënteert het de consument door de plaatsen en ingrediënten waaruit een geselecteerd assortiment wordt vervaardigd. Elk merk wordt voorgesteld met zijn degustatieflesje. Uitschuifbare panelen creëren mogelijkheden voor verdere informatie en zelfeducatie.

Zelf-pluk kruidentuin bij Albert Heijn-XL

[] Door de lockdowns zijn consumenten afhankelijker geworden van het voedselaanbod van conventionele supermarkten. Verwacht wordt dat in 2021 de supermarkten een deel van die vraag zullen verliezen. De strijd op behoud is al begonnen. Met verse voeding in het middelpunt transformeert Albert Heijn zijn XL-format in een foodie-bestemming. Deze zelf-pluk kruidentuin speelt in op de groeiende vraag naar verse kruiden, inspiratie en gevarieerde culinaire ervaringen thuis. Het opvallende design van de afdeling draagt de culinaire ambities op spectaculaire wijze uit. De eerste XL-formule in België opent naar verwachting eind 2021 in Mechelen.

Lees verder

Neuhaus Valentijn raamdisplay

[] De uitdaging voor elk voedingsmerk is om proefmomenten te creëren en om haar verhalen interessant te houden. Voor zijn limited edition valentijnscollectie liet chocolatier Neuhaus zich inspireren door de liefdesverhalen van Emilie Duchêne, oprichtster van Thea Jewelry. We waren vereerd om samen met het Neuhaus marketingteam deze exclusieve samenwerking in-store in scène te zetten met deze liefdevolle etalage display, waarin een smaakvolle liefdesbrief wordt gepresenteerd in een luxueus juwelenkistje gemaakt van gevlokt hout, stof, lasercut plexi en print.

Kerstvitrine Neuhaus

[] Het is tijd voor Kerstmis als Mariah het zegt! Kerstvitrine gemaakt van hout, plexi, LED en tule. De kerstboom & skyline is gemaakt van echte chocolade door Neuhaus meester-beeldhouwers. Zelfs in de moeilijkste jaren wenst Neuhaus u een aangename reis naar de magische kersttijd.

Hoe de coronaviruspandemie de manier verandert waarop we de verkoopruimtes gebruiken

Hoe de coronaviruspandemie de manier verandert waarop we de verkoopruimtes gebruiken

[] Vandaag gaan de winkels weer open. Ze verwelkomen consumenten die gewend zijn geraakt aan online kopen en thuisbezorging. Dit is de kans voor fysieke winkels om kostbare ruimte (en tijd) vrij te maken om de producten te laten schitteren, de verhalen van producten te vertellen en de shopper de producten volledig te laten ervaren. De point-of-sale industrie kan een partner zijn in deze transitie. POS-materialen kunnen fysieke winkelruimtes interessant en spannend maken, met altijd iets nieuws te ontdekken, een goede reden om vaker terug te komen naar de winkel.

Lees verder

Hollywood kauwgom met Oral‑B technologie

[] Hollywood (Mondelēz International) en Oral-B bundelen hun krachten voor een met fluor verrijkt recept, een mineraal dat essentieel is voor sterkere tanden. We ontwikkelden 4 aanvullende instore oplossingen voor de introductie in supermarkten. Twee laten deze innovatie schitteren in de buurt van de kassa: een on-shelf frame + een "easy space" die met behulp van magneten wordt vastgezet aan de winkelrekken. En twee extra-zichtbaarheid oplossingen op de winkelvloer: een speelse sidecap en een vloerdisplay. Oral-B technologie brengt u een stap dichter bij die "Hollywood smile".



[] Een display is een contextuele oplossing met een duidelijk doelstellling: artikelen laten schitteren op de winkelvloer! Rigoureuze productiemethoden zijn dan weer gericht op minder emotionele, meer technische doelstellingen, zoals levensduur, functie en het gewicht van de gepresenteerde artikelen. Links op de foto ziet u een extra-stevig metalen frame voor een vloerdisplay dat een zwaar assortiment sterkedranken zo lang als nodig kan dragen.

Lees verder

#POPwelldone

[] Als het gaat om winkelcommunicatie is te veel willen vertellen waarschijnlijk de grootste fout. De shopper heeft het druk, hij is amper bereid iets te lezen. Of hij is al weg voor het einde van je verhaal. Winkelcommunicatie moet daarom kort, eenvoudig en consistent zijn om één snelle boodschap af te leveren. Hoe snel? Dat hangt ervan af. In de meeste gevallen is een paar seconden al te lang!
We vonden deze vloerdisplay in een supermarkt. Wat vind je ? Is de boodschap kort, eenvoudig en consistent ?

Lees verder

Hoe shopper gedrag beïnvloeden met winkelcommunicatie?

[] Terwijl de consument zijn winkelkar door een winkel duwt, zoekt hij naar relevante en gemakkelijk beschikbare informatie om te beslissen welke afdeling hij zal bezoeken, en welke producten hij zal onderzoeken en kopen. Ondertussen tracht een overweldigend aantal boodschappen hun overgestimuleerde hersenen te bereiken.

Lees verder

Hoe erg vinden shoppers drukte in de winkel?

[] Wat is de impact van 'social crowding' (veel andere shoppers) en 'spatial crowding' (krappe inrichting) op de tevredenheid en het aankoopgedrag van shoppers? Onderzoeker Erjen van Nierop bespreekt de uitkomsten van wetenschappelijk onderzoek.

Lees verder

#POPwelldone

[] Starbucks is nu verkrijgbaar in (enkele) supermarkten. Met een houten omlijsting geeft het koffiemerk zijn locatie op het winkelrek een natuurlijke en hoogwaardige uitstraling. Een spectaculaire logo is haaks op de schappen geplaatst. Het is van grote afstand te zien. Disruptief en prima uitgevoerd in een herkenbaar kleurenpallet!

Lees verder over on-shelf POS oplossingen.

Het effect van goede instore marketing

[] Iedere winkel is anders, maar iedere bedrijfsleider wil hetzelfde: dat de producten goed verkopen. Natuurlijk kan dit gedaan worden door verschillende acties op te zetten, actief te zijn op sociale media en in lokale media. Zo zorg je ervoor dat mensen naar je winkel toe komen. Maar wanneer ze eenmaal in je winkel zijn, wil je natuurlijk dat ze zoveel mogelijk besteden. En daar komt instore marketing bij kijken!

Lees verder

Schapdisplay materiaal voor Biotona Japanese green tea

[] Het lanceren van een nieuw product in de winkel is een pittige opdracht. Door het groot aantal merken op de winkelrekken is het lastig om vanaf het begin op te vallen! Pilotes trekt de aandacht van winkelbezoekers met 100% op maat gemaakte on-shelf oplossingen! Dit is ons meest recente voorbeeld voor het Biotona premium gamma Japanse groene thee. Een vast toegewezen ruimte + het frame doorbreekt de monotonie van het winkelrek + goede zichtbaarheid op de producten + herkenbaar kleurenpalet + maximale impact = de ideale oplossing voor productintroducties.

Lees verder over on-shelf POS oplossingen.

#popwelldone

[] We hebben dit POS materiaal in een apotheek gespot. Het presenteert een gamma huid- en haarverzorging op basis van Monoï, een geïnfuseerd parfum gemaakt van handgeplukte bloemblaadjes. Het gebruik van hout voegt authenticiteit en een natuurlijk tintje toe aan de winkelcommunicatie. De structuur gemaakt van multiplex, 3 lagen gebeitst hout, zorgt voor stabiliteit en mechanische sterkte. Een echte blikvanger!

Lees verder over de voordelen van hout in POS display.

In 5 stappen naar een succesvol display materiaal

[] Het traject van idee naar installatie ... in 5 stappen naar een POS materiaal dat met succes voldoet aan uw commerciële en communicatiedoelstellingen.

Lees verder

De beste retail merchandising materialen uitgelegd

[] In een winkel staan duizenden producten, maar hoe laat je net dat ene assortiment extra knallen op het winkelschap.

Lees verder

#popwelldone

[] De doeltreffendheid van een display materiaal hangt niet alleen af van hoe spectaculair het is. Zelfs het eenvoudigste materiaal kan een grote impact hebben. Dit cross-merchandising materiaal wordt aan het winkelrek bevestigd. Het brengt complementaire producten samen die wellicht samen worden geconsumeerd. Smart!

Lees verder over on-shelf POS materialen.

POS materiaal: 5 goede redenen om hout te gebruiken

[] Hout is een veelzijdig materiaal dat gebruikt wordt voor het maken van meubels en andere interieur toepassingen. Het is bijzonder geschikt als display materiaal. Laten we eens kijken naar de voordelen van hout voor de realisatie POS display ...

Lees verder

Effectieve retail merchandising, terug naar de basisregels

[] De basisregels van retail merchandising uitgelegd, met een focus op productpresentaties.

Lees verder

article 10 point of sale display tips increase retail sales

10 tips om retail omzet te verhogen
met POS displays

[] Als klanten een winkel binnenlopen, hoe krijgt je ze dan in contact met je merk en producten?
10 tips met voorbeelden om je net daarbij te helpen.

Lees verder

De 14 beste soorten display in retail uitgelegd

[] Welke zijn de mogelijke retail displays en hoe worden ze gebruikt om shoppers in winkels te beïnvloeden?
Uitleg, tips, voorbeelden.

Lees verder

Wat is point of sale materiaal?

[] Point of sale materiaal (POP, point of purchase, POS) is de verzamelnaam voor alle communicatiemiddelen die de verkoop ondersteunen of oriënteren in de fysieke verkoopruimte, waar ze winkelend publiek beïnvloeden.

Lees verder

Point of sale displays: denk materialen!

[] Hout, metaal, kunststof, glas, touw, steen, textiel of leder ... materialen, accenten, contrasten, texturen en reflecties beïnvloeden winkelend publiek op vele manieren.

Om op te vallen in de warrige visuele omgeving van de winkel, laat een zorgvuldige materiaalkeuze toe om uw producten voor het voetlicht te brengen. En om een buitengewone herinnering te creëren in de hoofd van uw klanten!

Lees verder

Ook een retailer moet zichzelf vermerken!

[] Katelijn Quartier, docente en onderzoekster in retail design aan de Universiteit van Hasselt, over winkelconcepten, belevingsgericht ontwerpen en als winkel 'een verhaal vertellen'. Geen dure buzzwoorden, zo blijkt.

Lees verder

Flanders DC Magazine over Visual Merchandising

[] De fysieke inrichting van een winkel wordt tegenwoordig steeds meer uit handen gegeven aan professionals. Visual Merchandising draait om het esthetische, maar dat is slechts een deel van het verhaal: goede visual merchandisers begrìjpen een creatief proces, maar zijn in de eerste plaats commerciële profielen die op basis van data een kant-en-klare strategie kunnen uitrollen en een product kunnen activeren.

Lees verder

Contactloze dispenser voor handgels Covid-19/Corona

[] De contactloze dispenser voor ontsmettende handgels is de ideale display opdat uw medewerkers, klanten en bezoekers de handen op een volledig contactloze manier ontsmetten. Een druk op de pedaal zorgt ervoor dat de gel verdeeld wordt. De display kan eenvoudig aangepast worden aan alle flacon formaten.

✔️ Zelfbediening zonder fysiek contact = hygiëne gegarandeerd
✔ Betrouwbaar mechanisch systeem = bediend door een pedaal
✔️ Optioneel aanpasbaar = uw logo of de kleuren van uw merk
✔️ Discreet = beperkte vloerimpact om te plaatsen waar u maar wilt
✔ Past zich makkelijk aan verschillende flacons aan = verwisselbare flacons
✔ Lokale productie, snelle levering, aantrekkelijke prijs van 150 eur/unit vanaf 12 units (1 pallet).

Klik hier voor meer details. Of contacteer ons voor verdere info.

#covid19 #coronavirus #handsanitiser #display #retail

Wie zijn we? Wat maken we?

[] Pilotes is een team van ingenieuze creatieven en creatieve ingenieurs, met bewezen industriële kennis in POP design. In deze video stellen we ons team en onze activiteiten voor.

Eindejaardisplays voor Moët Hennessy Diageo

[] Deze opvallende displays werden ingezet tijden de drukke eindejaarsperiode, om MHD's exquise selectie sterke dranken op te presenteren. De asymmetrische constructie creert een visuele verassing. Fijne metalen buizen geven een moderne uitstraling mee, en een visuele lichtheid. Verschillende inwisselbare communicaties helpen het aanbod te verduidelijken.

Zeven gouden tips voor Instore Communicatie

[] In het digitale tijdperk, lijkt de fysieke winkel aan impact te verliezen. Niets is minder waar. Fysieke winkels blijven een belangrijk contactpunt en dat is ook waarom ook heel wat e-retailers een fysieke winkel openen. Waar in een online omgeving prijs vaak hoogtij viert, biedt de fysieke winkel meer vertrouwen aan shoppers en draagt die bij aan een authentieke winkel- én merkbeleving ...

Onze metal unit installeert een TruBend-Bending-Cell

[] Om geweldige displays te maken, heb je goed gereedschap nodig. Onze metal unit installeerde een nieuwe "TruBend bending-cell", volledig geautomatiseerd met een robot met positieherkenning. Diverse automatiseringen, productiever en nauwkeurigere metaalwerken.

Plaats de spotlights op uw product in het winkelschap met een schapstopper

[] Een schapstopper (of een schap-tray) is ongetwijfeld het meest gebruikte merchandising materiaal om uw product in het winkelschap onder de aandacht te brengen van winkelend publiek. Het is heel krachtige on-shelf communicatieoplossing. Aangezien deze aandachtstrekkers haaks op het schap staan, breken ze de monotonie van het winkelrek.
Lees verder

Neuhaus is klaar voor Valentijn

[] … en we waren vereerd om samen te mogen werken met de uitvinder van de Belgische praline voor deze etalage display. Een zacht gekleurd gamma displays vertelt een verhaal over liefde. Ze verwijzen naar het erfgoed van het merk: de opvallende geschenkdozen. Ze brengen een heerlijk assortiment chocolade creaties tot leven in een opwindend en ultiem liefdesverhaal. We maakten deze displays van plexi, hars, papier en led-verlichting.

Houten tafel display voor Pranarome Bio

[] Hoe moedig je winkelend publiek aan tot impulsaankopen ? Als het gaat om het stimuleren van verkoop zijn toonbank- of tafel-displays de beste vriend van een winkel. Ze presenteren kleinere artikelen duidelijk in het zichtveld. Shoppers kunnen ze gemakkelijk zien en het het gamma evalueren.

How We Shop: The Next Decade

[] In 2025, zal 1/2 van de winkelvloer worden besteed aan ervaring, volgens de studie 'How We Shop: The Next Decade'. Consumenten denken nu al dat een derde van de vloeroppervlakte van physiche winkels moet besteed worden aan creatieve, inspirerende of culturele ervaringen.

Lees verder hier.

Etalage displays voor één enkel artikel zijn de krachtigste

[] We werkten samen met het marketingteam van Créateur Chocolatier Neuhaus om deze helder "verlichte" ramen te maken en te installeren voor de pop-up adventskalender van Neuhaus.

Lampe Berger winkelboetiek

[] De 3 bovenste niveaus hellen naar beneden voor een perfecte presentatie van het gamma. LED verlichting onder de trays + verlichte logo's en contouren zorgen voor visuele aantrekkelijkheid. Duidelijke indeling van het aanbod met extra communicatie op de schappen.

Fragrance TO GO voor Sephora

[] Om een nieuw, handig formaat voor parfums te promoten, heeft ons team samen met die van Sephora deze nieuwe aantrekkelijke en originele presentaties ontworpen. Om impulsaankopen aan te moedigen, worden ze op strategische punten geplaatst: in de buurt van de kassa's of als front-end. Een communicatieruimte stelt elk merk in staat zich voor te stellen. Driehoekige dozen presenteren de geuren op een bijzondere manier - innovatieve presentatie voor meer impact.

Bad & body on-shelf display

[] Pillow Battle, Let's Have Fun, Rolling in the Grass…. Sephora's bad- en body assortiment spreekt alle zintuigen aan. Om de introductie van dit private label te markeren, hebben we het team van Sephora ondersteund om een opvallend on-shelf unit te ontwikkelen. Shoppers kunnen de vijf geuren ervaren dankzij de geurcapsules, texturen projecteren ze in de badkamer (witte tegels, douchekoppen, afgeronde planken en een energiek kleurenpalet), led-verlichting zijn in de douchekoppen ingebouwd, energievolle visuals en kleuren sublimeren het assortiment.

Hoe succesvol colourblocking toepassen in visual merchandising ?

[] Merchandising is een van de meeste effectieve verkoopbevorderende technieken die de visibiliteit van winkelaanbod verhogen. Merchandising transformeert consumenten in shoppers. Kleur is de ziel van merchandising. Vandaag en niet alleen in de mode en accessoire categorie, hebben marketeers en merchandising professionals de succesvolle techniek van "colourblocking" geadopteerd. Lees verder

Happy Hour in de supermarkt :)

[] 8 tot 10 procent van de CO2-uitstoot is gerelateerd aan voedselverspilling. Om voedselverspilling tegen te gaan, biedt S-Market om precies 21 uur, 3 uur voor aanvang van hun vervaldatum, kortingen aan tot 60%. 

Lees het NY Times artikel hier.

Interview met Delvaux CEO Jean-Marc Loubier

[] Interview met Jean-Marc Loubier, CEO van Delvaux, over de retailstrategie en de winkelervaring van het merk: "…. een mooi moment dat je deelt. En als je weggaat, heb je een heel mooie herinnering in je hoofd". Nieuwe retail gaat over meer betrokkenheid, in elke categorie.

Lees het artikel hier.

Beka komt goed voorbereid op de winkelvloer

[] Ons nieuwste realisatie voor Beka Recticel creert een welkome ruimte voor het winkelend publiek naar boxspring oplossingen. Door alle materialen en engineering-opties in "wundercabinet"-stijl te organiseren, begeleidt deze verkooptool klanten naar vertrouwen bij hun eerste bezoek. Daarnaast waarderen de winkeladviseurs het gebruiksgemak en de educatieve herinneringen. .

Faire Bien: zero waste yoghurt van Danone

[] Zero Waste kruidenierswinkel DAY BY DAY in Parijs combineert nu het plezier van een verse, biologische en solidaire yoghurt met een verantwoorde consumptiemethode. Deze gekoelde instore communicatie, met de felle kleuren van het nieuwe merk Faire Bien, garandeert een uitstekende winkelervaring. Bravo, Danone!

Pilotes wint een zilveren én een bronzen POPAI award voor haar 2018 Yves Rocher etalage display

[] Een metalen lijst is gedecoreerd met een kroon van PET met goud en spiegel bedrukking. Op de kroon hebben we een lichtgevende krans van 60 leds en een folie geïnstalleerd, gemaakt van nano-metaal uitgesneden in verschillende decoratieve vormen.
Alle sets worden lokaal geassembleerd en zijn eco-ontworpen:
-36% CO2-uitstoot over het hele proces: productie + logistiek + levensduur
-33 % CO2-uitstoot op het vervoersbudget (99 % landgebruik)
-27% verbruik van niet-hernieuwbare materialen….

Carrefour Walk-in Drive

[] In het midden van de drukke Europese wijk van Brussel, innoveert Carrefour Belgium met een Walk-In Drive voor voetgangers. Het concept verdubbelt het assortiment van de Express-markt en brengt Hypermarktprijzen en promoties naar een stedelijke buurt. Bestel minimaal 30eur voor de middag en haal de goederen op vanaf 16u. Een extra service voor 'euronistas'.

Wat als winkelrekken kunnen praten?

[] Met een innovatieve on-shelf app, orienteert en begeleidt een interactieve bot shoppers doorheen een assortiment premium whisky's. 86%* van de shoppers voelt zich beter geïnformeerd over de kwaliteiten en de verschillen tussen merken (tegenover 59%* bij de vorige installatie). 38%* van de shoppers vindt dat ze alle nodige informatie krijgen om met vertrouwen te kopen (tegenover 2%* bij de vorige installatie). Verticale scheidingselementen + schapcommunicatie + kleurcodes … een ruimte die consumenten aantrekt om te winkelen en uitnodigt om terug te terugkomen. Dit is een geweldige manier om waarde toe te voegen voor winkelend publiek, voor de detailhandel en voor Moët Hennessy Diageo.
* Bron : Shopper Study IRI / MHD - sept.2018

Trade activatie voor whisky assortiment

[] Hoe creëer je boeiende klantinteracties? Deze premium set animeert commerciële gesprekken met horeca outlets. Een hoogwaardige look & feel met leder en hout weerspiegelt het erfgoed van het merk. Voor de eerste keer zijn we een samenwerking aangegaan met Brown-Forman om barmannen en obers een aangenaam proefmoment aan te bieden.

Hoe verkoop stimuleren met displays ?

[]Een display is een marketingmateriaal dat de verkoop van een artikel of een assortiment bevordert. Aangezien de grote meerderheid van de aankoopbeslissingen wordt genomen als de consument in de winkel is, is het duidelijk welke impact iets eenvoudig als een display kan hebben … Maar hoe ? … Lees verder

Harder, beter, sneller, sterker …

[] Om mooie meubels te maken, heb je goed gereedschap nodig! Onze metal unit heeft een 3de laserrobot geinstalleerd om de staalbuizen voor uw POS materialen en onderdelen met chirurgische precisie te snijden. Energie-efficiëntie, uitstekende prestaties, ergonomie, precisie en talrijke nieuwe design mogelijkheden.

Hoe op te vallen op het winkelrek ?

[] Het premiummerk voor groenteconserven, Cassegrain (Bonduelle), innoveert met een nieuwe concept van groentenspreads om te delen bij het aperitief. Cassegrain vertrouwde ons de instore presentatie van deze introductie toe. In een elegante en praktische on-shelf unit ervaren shoppers de premium waarden van het merk, de subtiliteit van de recepten, de zuidelijke smaken en de originele smaakcombinaties.

Ethisch consumentengedrag.

[] Naarmate de biologische sector blijft groeien (EU: 2012-2016: +48%), lijken consument(actor)en zich steeds meer ethisch te gedragen - en niet alleen voor de categorie voeding.
Ecodesign kan een waardevolle troef zijn voor uw retailmarketing projecten. Als merken middelen toewijzen met het doel de ecologische impact te verlagen, krijgen consumenten niet alleen een efficiënter product, maar ook een meer betaalbaar product.
Bij Pilotes geloven we dat een goed ontworpen materiaal, goed is voor het bedrijf, voor de planeet en voor de mensen. Onze ingenieurs gebruiken een gecertificeerde eco-calculator om de levenscyclus van instore materialen te analyseren en de voetafdruk te verkleinen.
#retail #display #marketing

POPAI awards Paris 2019

[] Pilotes zal deelnemen aan de 2019 editie van de Popai Awards wedstrijd. Deze 56e editie eert de meest succesvolle, creatieve en innovatieve realisaties op het gebied van POP-reclame, merchandising en winkelinrichting.
Bestel hier uw gratis badge.

Gondelhoofd voor chocolade assortiment Milka

[] Dit gondelhoofd wordt aan het einde van een gang geplaatst in de buurt van de kassa's, waardoor de aandacht van shoppers wordt getrokken terwijl ze wachten om te betalen. We creëerden een concept met een dynamisch, modern design, met verlichte schapranden en grafische panelen om de unit een verhoogde zichtbaarheid te geven. De materialen die gebruikt zijn voor de constructie van de display -kleurrijk metaal en hout - zijn geïnspireerd door het verhaal van Milka.

Het gebruik van licht, beweging en geluid in displays

[] Consumenten stimuleren en winkelgedrag sturen blijft een uitdaging voor veel merken en retailers. In deze infografiek ontdekt u hoe u de impact van displays kunt vergroten.

Infografiek →

CO2-equivalent:
meten is weten

[] We vonden dit voorbeeld uit de filmindustrie interessant. In 2017 vertegenwoordigt de productie van een speelfilm, gesteund door het Vlaams Audiovisueel Fonds, gemiddeld 73 ton kooldioxide-equivalent - vervoer en materialen vertegenwoordigen de overgrote meerderheid. Dit is vergelijkbaar met de jaarlijkse voetafdruk van 7 gemiddelde Belgische huishoudens. Sinds het meten begon, observeert het Fonds een mentaliteitsverandering bij filmmakers. De CO2-uitstoot per film is lager dan een paar jaar geleden.

Bij Pilotes streven we ernaar het milieu te beschermen door middel van ecodesign-strategieën. Onze ingenieurs gebruiken een zelfgemaakte eco-calculator om oplossingen te berekenen die de voetafdruk beperken en recyclage vergemakkelijken. Neem contact op met ons om de milieueffecten van uw POS activaties te verminderen.

PILOTES wenst u een voorspoedig 2019

[] Gelukkig Nieuwjaar! We wensen u voor 2019 een jaar vol passie, gezondheid, succes, nieuwe ontdekkingen, harmonie en fun!

Consumenten verkiezen winkelreclame.

[] Volgens een recente POPAI/Harris Interactive barometer, scoort winkelreclame het hoogst in vergelijking met vier andere media. Winkelreclame trekt het meest de aandacht van consumenten, overtuigd het meest, stoort het minst en verleidt het meest tot aankoop.

 

[] ] De kerstman is al druk bezig met het uitrollen van deze animatiesets voor de vitrines van het Yves Rocher-netwerk.
Een venster, uitgevoerd in metaal, is versierd met een opvallende krans gemaakt in PET-kunststof, bedrukt met spiegeleffect. Op de krans hebben we 60 leds gemonteerd en een gouden kroon met kralen en kantmotief, gedrukt met het fijnste metaal. Alle animatiesets worden lokaal geassembleerd en klaargemaakt voor internationale roll-out met een duidelijke gebruiksinstructie voor alle kerstmannen in het Yves Rocher-netwerk.
Hoor je de kerstklokken luiden?

 

[] Hoe kan je de merchandising van een volledige categorie heruitvinden en animeren? Hier is een voorbeeld voor het cosmetica afdeling van een keten super- en hypermarkten. Ons team heeft een 'boetiek'-ervaring ontwikkeld voor een zeer vrouwelijk gamma: gebruik van diverse afwerkingen en materialen, waaronder hout voor een warme en comfortabele look & feel, levendige kleuren zorgen voor vitaliteit zonder te schreeuwen, een heldere, visueel aantrekkelijke sfeer verleidt shoppers om het gamma te ontdekken, ergonomisch, aangepast aan het bestaande winkelrek, volledig modulair voor aanpasbare merchandising en indeling … Een opvallende, differentiërende presentatie voor deze strategisch belangrijke categorie.

 

[] Fysieke winkels hebben een handicap ten opzichte van e-commerce: ze zijn blind. Online gegevensanalyse maakt het mogelijk om patronen te begrijpen, ervaringen te verbeteren en conversie te verhogen. Fysieke winkels hebben amper toegang tot deze waardevolle gegevens. Hier is evenwel een voorbeeld waarbij offline winkelen ook toegang krijgt tot gegevens gestuurde marketingtechnieken. Een 22-inch aanraakscherm werd ingebouwd in een visueel aantrekkelijk winkelrek, visueel geassisteerde interactie begeleidt shoppers naar een eenvoudige aankoopbeslissing. Dankzij analyse van gebruiksgegevens kan het gamma bestudeerd worden voor een rijkere winkelervaring, die de ROI op haar beurt verhoogt.

 

[] Ritter Sport Schokowelt. Ritter chocoladerepen zijn er in een ziljoen smaken. De bedrijfswinkel Schokowelt is als een pretpark ontworpen voor chocoholics: om chocolade te ontdekken, te creëren en te genieten. Een kleurijke oase, onder meer met deze gigantische replica toren.

Waarom is merchandising belangrijk voor u ?

Tot 76% van de aankoopbeslissingen worden genomen in de afdeling van een winkel. Merchandising biedt kansen om inkomsten te genereren …
Lees verder

Winkelervaring, ja!
Maar waar hebben we het over ?

Elke retail marketing fabrikant is het hierover eens: een aankoop is iets puur functioneels, het shoppen is een beleving en de keuze voor een winkel wordt bepaald door de prettige winkelervaring. Maar waar hebben we het over? Hoe kunnen retailbedrijven en -merken winkelervaring creëren?
Lees verder …

 

[] Hoe ontwikkel je op een duurzame wijze permanente point-of-sale displays? Een display eco-ontwerpen beoogt efficiëntie, besparingen op grondstoffen, volume en transport … In deze video leggen we onze ecodesign strategieën uit.

 

[] Kan je een reclamecampagne door de neus voeren? Jawel, hier is een voorbeeld! Verdampingstechnologieën transformeren premium single-malt whisky's in vloeibare damp. Deze boeiende winkelcampagne intrigeert de visuele en geurzintuigen van millennials. De winnaar van de Warschau POS Star Award 2018 in de categorie sterkedrank werd gerealiseerd door Holo voor Bacardi-Martini. Duimen omhoog!

 

[] Hoe neem je de leiding op de winkelvloer? Met haar Evocations instore communicatie, een realisatie van Pilotes, brengt decoratief verfmerk Guittet een reeks van 125ml testers en kleurstalen beschikbaar op de winkelvloer. In een sublieme installatie van kleur en raffinement, worden de 128 kleuren van de collectie netjes georganiseerd in een sfeer van vertrouwen, ontdekking en inspiratie.

 

[] Hoe vind je het perfecte zadel? Een vraag waar elke fietser bekend mee zal zijn. PRO installeert in gespecialiseerde verkooppunten deze 'zadel-selector', een realisatie van Pilotes. Shimano's submerk voor fietsuitrusting zet u op de goede weg voor een comfortabele rit. Slim!

 

[] We hebben dit retail kassadisplay ontwikkeld om aan meerdere doelstellingen te beantwoorden: aanpassing aan geëvolueerd winkelgedrag en assortiment, nette presentatie, dynamische look & verbeterde zichtbaarheid voor deze strategisch belangrijke categorie, de laatste voor het winkelende publiek, gemakkelijke toegang met een innovatieve draaideur … Pilotes reorganiseerde de merchandising en de zichtbaarheid van deze check-out categorie om verkoop te bevorderen. Een visueel aantrekkelijk ontwerp!

 

[] Succesvolle lancering voor het 'super ingrediënt' private label huidverzorgingsprogramma van Sephora: Gebruik van hout met oplosmiddelvrije tinten, modulair ontwerp zonder gebruik van lijmen, makkelijk demontage met het oog op herbruik en recyclage van grondstoffen, optimalisatie van verlichting en elektriciteitsverbruik … totale berekende reductie van de voetafdruk: min 33 415 kg CO2 voor de productieserie.

Uw POP creatie briefing: 10 vragen om uw winkeluitdaging aan te pakken

[]In-store communicaties kunnen verschillende vormen aannemen. Wellicht vindt u het belangrijk om uw communicatie aan te passen aan uw merk, product, winkelomgeving, etc. Uw creatieve briefing is de eerste stap om uw instore uitdaging aan te pakken. Hier zijn 10 vragen waarin uw point-of-sale fabrikant geïnteresseerd zal zijn …
Lees verder …

 

Deze zomer geïnstalleerd en nu volledig operationeel: hier zijn onze nieuwe digitale print- en snijtafels. Voordelen voor onze klanten: reactiviteit, efficiëntie en flexibiliteit voor de realisatie van prototypen en kleine reeksen.

 

[] De toekomst van DJ-ing is nu verkrijgbaar in de winkel. Onze collega Tim presenteert vrij enthousiast onze schap-communicatie om 's werelds eerste draadloze Mixfader te presenteren op de winkelrekken van speciaalzaken.

 

[] Deze vitrinekast animeert het assortiment e-sigaretten, accessoires en e-liquids van Nhoss. Op een beperkt vloeroppervlak bevat de display een aanzienlijke voorraad: compact, praktisch en functioneel. Uitgevoerd in de opvallende kleuren van het merk en aantrekkelijk voor consumenten.

 

[] Toonbank presentatie voor het nieuwe assortiment kruiden synergiën van Physalis. Een elegante en verfijnde look om klanten voor hoogwaardige natuurlijke supplementen te verleiden. Stevig gemaakt in metaal en hout om de levensduur op de toonbank van apotheken te verlengen.

 

[] Ter gelegenheid van het feestelijk POPAI-gala in Parijs vorige week ontving Pilotes de zilver award in de categorie "technologie en innovatie". De editie 2018 van de POPAI-awards bracht 334 concurrerende materialen samen. De laureaten staan voor creativiteit, innovatie en de beste praktijken (… niet onze woorden). Bekijk hier alle 2018 POPAI-awards winnaars

 

[] We zien u graag op de Marketing at Retail Show in Parijs. . Pilotes zal deelnemen aan de 2018 POPAI Awards-wedstrijd

 

[] Het schap van waar u verkoopt heruitvinden is een efficiënte wijze om de winkelervaring van uw gamma te bevorderen, om aandacht van consumenten te trekken en om ze te helpen bij het nemen van aankoopbeslissingen. Hier is een voorbeeld voor Galler Chocolatier, een muur van kleur en smaak, keurig georganiseerd.

 

[] Nog een installatie van een unieke wachtrij bij Carrefour. Carrefour brengt de 'unieke wachtrij' naar alle hypermarkten met met een door Pilotes ontworpen, aangepast kassadisplay.

Deze website gebruikt cookies om uw ervaring te verbeteren.  Vertel me meer
Aanvaarden