Blog


Faire Bien: zero waste yoghurt van Danone

[] Zero Waste kruidenierswinkel DAY BY DAY in Parijs combineert nu het plezier van een verse, biologische en solidaire yoghurt met een verantwoorde consumptiemethode. Deze gekoelde instore communicatie, met de felle kleuren van het nieuwe merk Faire Bien, garandeert een uitstekende winkelervaring. Bravo, Danone!

Pilotes wint een zilveren én een bronzen POPAI award voor haar 2018 Yves Rocher vitrine animatie

[] Een metalen lijst is gedecoreerd met een kroon van PET met goud en spiegel bedrukking. Op de kroon hebben we een lichtgevende krans van 60 leds en een folie geïnstalleerd, gemaakt van nano-metaal uitgesneden in verschillende decoratieve vormen.
Alle sets worden lokaal geassembleerd en zijn eco-ontworpen:
-36% CO2-uitstoot over het hele proces: productie + logistiek + levensduur
-33 % CO2-uitstoot op het vervoersbudget (99 % landgebruik)
-27% verbruik van niet-hernieuwbare materialen....

Carrefour Walk-in Drive

[] In het midden van de drukke Europese wijk van Brussel, innoveert Carrefour Belgium met een Walk-In Drive voor voetgangers. Het concept verdubbelt het assortiment van de Express-markt en brengt Hypermarktprijzen en promoties naar een stedelijke buurt. Bestel minimaal 30eur voor de middag en haal de goederen op vanaf 16u. Een extra service voor 'euronistas'.

Wat als winkelrekken kunnen praten?

[] Met een innovatieve on-shelf app, orienteert en begeleidt een interactieve bot shoppers doorheen een assortiment premium whisky's. 86%* van de shoppers voelt zich beter geïnformeerd over de kwaliteiten en de verschillen tussen merken (tegenover 59%* bij de vorige installatie). 38%* van de shoppers vindt dat ze alle nodige informatie krijgen om met vertrouwen te kopen (tegenover 2%* bij de vorige installatie). Verticale scheidingselementen + schapcommunicatie + kleurcodes ... een ruimte die consumenten aantrekt om te winkelen en uitnodigt om terug te terugkomen. Dit is een geweldige manier om waarde toe te voegen voor winkelend publiek, voor de detailhandel en voor Moët Hennessy Diageo.
* Bron : Shopper Study IRI / MHD - sept.2018

Trade activatie voor whisky assortiment

[] Hoe creëer je boeiende klantinteracties? Deze premium set animeert commerciële gesprekken met horeca outlets. Een hoogwaardige look & feel met leder en hout weerspiegelt het erfgoed van het merk. Voor de eerste keer zijn we een samenwerking aangegaan met Brown-Forman om barmannen en obers een aangenaam proefmoment aan te bieden.

Hoe verkoop bevorderen met displays ?

[]Een display is een marketingmateriaal dat de verkoop van een artikel of een assortiment bevordert. Aangezien de grote meerderheid van de aankoopbeslissingen wordt genomen als de consument in de winkel is, is het duidelijk welke impact iets eenvoudig als een display kan hebben ... Maar hoe ? ... Lees verder

Harder, beter, sneller, sterker ...

[] Om mooie meubels te maken, heb je goed gereedschap nodig! Onze metal unit heeft een 3de laserrobot geinstalleerd om de staalbuizen voor uw POS materialen en onderdelen met chirurgische precisie te snijden. Energie-efficiëntie, uitstekende prestaties, ergonomie, precisie en talrijke nieuwe design mogelijkheden.

Hoe op te vallen op het winkelrek ?

[] Het premiummerk voor groenteconserven, Cassegrain (Bonduelle), innoveert met een nieuwe concept van groentenspreads om te delen bij het aperitief. Cassegrain vertrouwde ons de in-store presentatie van deze introductie toe. In een elegante en praktische on-shelf unit ervaren shoppers de premium waarden van het merk, de subtiliteit van de recepten, de zuidelijke smaken en de originele smaakcombinaties.

Ethisch consumentengedrag.

[] Naarmate de biologische sector blijft groeien (EU: 2012-2016: +48%), lijken consument(actor)en zich steeds meer ethisch te gedragen - en niet alleen voor de categorie voeding.
Ecodesign kan een waardevolle troef zijn voor uw retailmarketing projecten. Als merken middelen toewijzen met het doel de ecologische impact te verlagen, krijgen consumenten niet alleen een efficiënter product, maar ook een meer betaalbaar product.
Bij Pilotes geloven we dat een goed ontworpen materiaal, goed is voor het bedrijf, voor de planeet en voor de mensen. Onze ingenieurs gebruiken een gecertificeerde eco-calculator om de levenscyclus van in-store materialen te analyseren en de voetafdruk te verkleinen.
#retail #display #marketing

POPAI awards Paris 2019

[] Pilotes zal deelnemen aan de 2019 editie van de Popai Awards wedstrijd. Deze 56e editie eert de meest succesvolle, creatieve en innovatieve realisaties op het gebied van POP-reclame, merchandising en winkelinrichting.
Bestel hier uw gratis badge.

Gondelhoofd voor chocolade assortiment Milka

[] Dit gondelhoofd wordt aan het einde van een gang geplaatst in de buurt van de kassa's, waardoor de aandacht van shoppers wordt getrokken terwijl ze wachten om te betalen. We creëerden een concept met een dynamisch, modern design, met verlichte schapranden en grafische panelen om de unit een verhoogde zichtbaarheid te geven. De materialen die gebruikt zijn voor de constructie van de display -kleurrijk metaal en hout - zijn geïnspireerd door het verhaal van Milka.

CO2-equivalent:
meten is weten

[] We vonden dit voorbeeld uit de filmindustrie interessant. In 2017 vertegenwoordigt de productie van een speelfilm, gesteund door het Vlaams Audiovisueel Fonds, gemiddeld 73 ton kooldioxide-equivalent - vervoer en materialen vertegenwoordigen de overgrote meerderheid. Dit is vergelijkbaar met de jaarlijkse voetafdruk van 7 gemiddelde Belgische huishoudens. Sinds het meten begon, observeert het Fonds een mentaliteitsverandering bij filmmakers. De CO2-uitstoot per film is lager dan een paar jaar geleden.

Bij Pilotes streven we ernaar het milieu te beschermen door middel van ecodesign-strategieën. Onze ingenieurs gebruiken een zelfgemaakte eco-calculator om oplossingen te berekenen die de voetafdruk beperken en recyclage vergemakkelijken. Neem contact op met ons om de milieueffecten van uw POS activaties te verminderen.

PILOTES wenst u een voorspoedig 2019

[] Gelukkig Nieuwjaar! We wensen u voor 2019 een jaar vol passie, gezondheid, succes, nieuwe ontdekkingen, harmonie en fun!

Fransen verkiezen winkelreclame.

[] Volgens een recente POPAI/Harris Interactive barometer, scoort winkelreclame het hoogst in vergelijking met vier andere media. Winkelreclame trekt het meest de aandacht van consumenten, overtuigd het meest, stoort het minst en verleidt het meest tot aankoop.

 

[] ] De kerstman is al druk bezig met het uitrollen van deze animatiesets voor de vitrines van het Yves Rocher-netwerk.
Een venster, uitgevoerd in metaal, is versierd met een opvallende krans gemaakt in PET-kunststof, bedrukt met spiegeleffect. Op de krans hebben we 60 leds gemonteerd en een gouden kroon met kralen en kantmotief, gedrukt met het fijnste metaal. Alle animatiesets worden lokaal geassembleerd en klaargemaakt voor internationale roll-out met een duidelijke gebruiksinstructie voor alle kerstmannen in het Yves Rocher-netwerk.
Hoor je de kerstklokken luiden?

 

[] Hoe kan je de merchandising van een volledige categorie heruitvinden en animeren? Hier is een voorbeeld voor het cosmetica afdeling van een keten super- en hypermarkten. Ons team heeft een 'boetiek'-ervaring ontwikkeld voor een zeer vrouwelijk gamma: gebruik van diverse afwerkingen en materialen, waaronder hout voor een warme en comfortabele look & feel, levendige kleuren zorgen voor vitaliteit zonder te schreeuwen, een heldere, visueel aantrekkelijke sfeer verleidt shoppers om het gamma te ontdekken, ergonomisch, aangepast aan het bestaande winkelrek, volledig modulair voor aanpasbare merchandising en segmentatie ... Een opvallende, differentiërende presentatie voor deze strategisch belangrijke categorie.

 

[] Fysieke winkels hebben een handicap ten opzichte van e-commerce: ze zijn blind. Online gegevensanalyse maakt het mogelijk om patronen te begrijpen, ervaringen te verbeteren en conversie te verhogen. Fysieke winkels hebben amper toegang tot deze waardevolle gegevens. Hier is evenwel een voorbeeld waarbij offline winkelen ook toegang krijgt tot gegevens gestuurde marketingtechnieken. Een 22-inch aanraakscherm werd ingebouwd in een visueel aantrekkelijk winkelrek, visueel geassisteerde interactie begeleidt shoppers naar een eenvoudige aankoopbeslissing. Dankzij analyse van gebruiksgegevens kan het gamma bestudeerd worden voor een rijkere winkelervaring, die de ROI op haar beurt verhoogt.

 

[] Ritter Sport Schokowelt. Ritter chocoladerepen zijn er in een ziljoen smaken. De bedrijfswinkel Schokowelt is als een pretpark ontworpen voor chocoholics: om chocolade te ontdekken, te creëren en te genieten. Een kleurijke oase, onder meer met deze gigantische replica toren.

Waarom is merchandising belangrijk voor u ?

Winkelervaring, ja!
Maar waar hebben we het over ?

 

[] Hoe ontwikkel je op een duurzame wijze permanente point-of-sale displays? Een display eco-ontwerpen beoogt efficiëntie, besparingen op grondstoffen, volume en transport ... In deze video leggen we onze ecodesign strategieën uit.

 

[] Kan je een reclamecampagne door de neus voeren? Jawel, hier is een voorbeeld! Verdampingstechnologieën transformeren premium single-malt whisky's in vloeibare damp. Deze boeiende winkelcampagne intrigeert de visuele en geurzintuigen van millennials. De winnaar van de Warschau POS Star Award 2018 in de categorie sterkedrank werd gerealiseerd door Holo voor Bacardi-Martini. Duimen omhoog!

 

[] Hoe neem je de leiding op de winkelvloer? Met haar Evocations in-store communicatie, een realisatie van Pilotes, brengt decoratief verfmerk Guittet een reeks van 125ml testers en kleurstalen beschikbaar op de winkelvloer. In een sublieme installatie van kleur en raffinement, worden de 128 kleuren van de collectie netjes georganiseerd in een sfeer van vertrouwen, ontdekking en inspiratie.

 

[] Hoe vind je het perfecte zadel? Een vraag waar elke fietser bekend mee zal zijn. PRO installeert in gespecialiseerde verkooppunten deze 'zadel-selector', een realisatie van Pilotes. Shimano's submerk voor fietsuitrusting zet u op de goede weg voor een comfortabele rit. Slim!

 

[] We hebben deze retail kassameubels ontwikkeld om aan meerdere doelstellingen te beantwoorden: aanpassing aan geëvolueerd winkelgedrag en assortiment, nette presentatie, dynamische look & verbeterde zichtbaarheid voor deze strategisch belangrijke categorie, de laatste voor het winkelende publiek, gemakkelijke toegang met een innovatieve draaideur ... Pilotes reorganiseerde de merchandising en de zichtbaarheid van deze check-out categorie om verkoop te bevorderen. Een visueel aantrekkelijk ontwerp!

 

[] Succesvolle lancering voor het 'super ingrediënt' private label huidverzorgingsprogramma van Sephora: Gebruik van hout met oplosmiddelvrije tinten, modulair ontwerp zonder gebruik van lijmen, makkelijk demontage met het oog op herbruik en recyclage van grondstoffen, optimalisatie van verlichting en elektriciteitsverbruik … totale berekende reductie van de voetafdruk: min 33 415 kg CO2 voor de productieserie.

Uw POP creatie briefing: 10 vragen om uw winkeluitdaging aan te pakken

[]In-store communicaties kunnen verschillende vormen aannemen. Wellicht vindt u het belangrijk om uw communicatie aan te passen aan uw merk, product, winkelomgeving, etc. Uw creatieve briefing is de eerste stap om uw in-store uitdaging aan te pakken. Hier zijn 10 vragen waarin uw point-of-sale specialist geïnteresseerd zal zijn ...
Lees verder ...

 

 

[] De toekomst van DJ-ing is nu verkrijgbaar in de winkel. Onze collega Tim presenteert vrij enthousiast onze schap-communicatie om 's werelds eerste draadloze Mixfader te presenteren op de winkelrekken van speciaalzaken.

 

[] Deze vitrinekast animeert het assortiment e-sigaretten, accessoires en e-liquids van Nhoss. Op een beperkt vloeroppervlak bevat de display een aanzienlijke voorraad: compact, praktisch en functioneel. Uitgevoerd in de opvallende kleuren van het merk en aantrekkelijk voor consumenten.

 

[] Toonbank presentatie voor het nieuwe assortiment kruiden synergiën van Physalis. Een elegante en verfijnde look om klanten voor hoogwaardige natuurlijke supplementen te verleiden. Stevig gemaakt in metaal en hout om de levensduur op de toonbank van apotheken te verlengen.

 

[] Ter gelegenheid van het feestelijk POPAI-gala in Parijs vorige week ontving Pilotes de zilver award in de categorie "technologie en innovatie". De editie 2018 van de POPAI-awards bracht 334 concurrerende materialen samen. De laureaten staan voor creativiteit, innovatie en de beste praktijken (... niet onze woorden). Bekijk hier alle 2018 POPAI-awards winnaars

 

[] We zien u graag op de Marketing at Retail Show in Parijs. . Pilotes zal deelnemen aan de 2018 POPAI Awards-wedstrijd

 

[] Het schap van waar u verkoopt heruitvinden is een efficiënte wijze om de winkelervaring van uw gamma te bevorderen, om aandacht van consumenten te trekken en om ze te helpen bij het nemen van aankoopbeslissingen. Hier is een voorbeeld voor Galler Chocolatier, een muur van kleur en smaak, keurig georganiseerd.

 

[] Nog een installatie van een unieke wachtrij bij Carrefour. Carrefour brengt de 'unieke wachtrij' naar alle hypermarktenmet met een door Pilotes ontworpen, aangepast winkelrek voor de check-out categorie.

Volg ons laatste nieuws op sociale media

Referenties

Contacteer ons

We praten graag verder met u over de winkel uitdagingen van uw merk, over uw project of idee.

Adres

PILOTES (Brussels Office)
Cyriel Buyssestraat 11,
1800 Vilvoorde
U bericht werd verstuurd, dank u!
Deze website maakt gebruik van profiel cookies om anoniem surfgedrag bij te houden.  Privacyverklaring
Ik begrijp het