Ken het productieproces en termijnen om verassingen te vermijden:
Zo maken we uw ideale POS display in 5 stappen



Point-of-sale display: het proces en termijnen uitgelegd

Een display materiaal is per definitie een contextuele oplossing met een duidelijk doel: de aandacht van winkelbezoekers trekken. Maar dat wist je natuurlijk al. Deze winkelcommunicatie moet dus impactvol zijn, het belangrijkste voordeel van een 100% op maat gemaakt, goed ontworpen en origineel display materiaal.

Zoals bij alle commerciële meubelen moet de creatie en de merchandising van een display aangepast worden aan zowel het product als aan het doelpubliek en het merk.

Teneinde te genieten van alle voordelen van elke activiteit, is het maken van een display een traject ingedeeld in vijf cruciale stappen: van briefing, creatie, technische realisatie, prototyping tot industriële productie. Point-of-sale display: het productieproces en termijnen uitgelegd

Point-of-sale display: het productieproces en termijnen uitgelegd



In dit artikel tonen we je de belangrijkste stappen en alle aspecten waarmee we rekening houden om een display te maken dat met succes voldoet aan de vooropgestelde commerciële en communicatiedoelstellingen. Afhankelijk van de complexiteit kan je een proces verwachten van gemiddeld drie tot vijf maanden voor de installatie van een permanente winkeldisplay op de werkvloer. En afhankelijk van het soort campagnes, kunnen uw approvals ook lang duren.

Voor je verder gaat

Team Pilotes is gespecialiseerd in het creëren, ontwerpen en produceren van point-of-sale displays, retailmeubilair en merchandising materialen, allemaal 100% op maat gemaakt voor de in-store projecten van retailers en merken. En omdat we geven om klimaat en milieu, analyseren we de levenscyclus van elk project met als doel de impacts te vermijden, te verminderen en te compenseren. 🌍🌿

Heeft u een project gepland? Contacteer ons en ontdek hoe wij samen uw visie kunnen realiseren!

1. Briefing en analyse

Point-of-sale display: het productieproces en termijnen uitgelegdEen POS expert die weet te luisteren en je begrijpt, zal de beste oplossingen bieden.

Jouw activiteit, de kenmerken van jouw product, het onderscheid van jouw aanbod ten opzichte van de concurrentie, jouw merkverhaal, jouw doelpubliek, een bepaalde problematiek, een aanpassing aan gewijzigde context ... aan de hand van de nodige inzichten identificeren we de oplossingen die de waarde van jouw assortiment op de winkelvloer kunnen verhogen.

Om het succes van de volgende stappen te garanderen, wordt deze fase geformaliseerd in een creatie briefing, die alle verwachtingen en noden opsomt van alle belanghebbenden (marketing, verkoop, aankoop, logistiek, ...).

2. Ideescan en creatie

Point-of-sale display: het productieproces en termijnen uitgelegd Een display materiaal is de uitdrukking van jouw creatieve kracht! Hoe ontwerp je een succesvol display dat winkelbezoekers aantrekt, betrekt ... en verkoopt?

Bedenken van originele en gedurfde ideeën, testen van relevante oplossingen, overleggen en verbeteren... deze creatieve fase is de sleutel tot het bedenken van de esthetische elementen die het verschil zullen maken op het verkooppunt.

Tenslotte visualiseren we de ideale POS oplossing en haar kenmerken door middel van grafische voorstellingen (schets, rough, render …).

3. Technisch ontwerp

Point-of-sale display: het productieproces en termijnen uitgelegd Nu zie je al jouw ideaal display materiaal tot leven komen. Maar je wenst zeker te zijn van de technische haalbaarheid en rendabiliteit? Geen nood! Alle verzamelde informatie wordt nu verwerkt in een industrieel ontwerp.

Wij tekenen alle onderdelen van jouw display uit in 3 dimensies op CAD-software (computerondersteund ontwerp). Aangepaste en ingenieuze productieoplossingen, technische handigheden die het verschil maken, en innovatieve en impactvolle materialen ... we blijven doorheen het proces steeds waakzaam over de creatie en alle functionele aspecten.

Tenslotte bezorgen we je een volledig dossier met alle technische specificaties van het concept: plannen met afmetingen, stanstekeningen voor bedrukkingen, lijst van onderdelen en materialen, assemblages, verpakking, kosten, levertermijnen en de milieu impact van het display materiaal.

4. Prototyping en valideren

Point-of-sale display: het productieproces en termijnen uitgelegd Prototyping is het materialiseren van een beloftevol idee. Een pilootproduct wordt op waar formaat gerealiseerd in eigen atelier, precies volgens het ontwerp en voorzien van alle technische en functionele kenmerken.

Door het tastbaar te maken is het concept makkelijker te evalueren: esthetiek, vormen en kleuren, bedrukking, assemblages, stevigheid, stabiliteit, afwerking en kwaliteit, interactie met de gepresenteerde artikelen, enz.

Zelfs in dit stadium komen we soms tot nieuwe inzichten en verbeteringen. Het productiedossier wordt gecorrigeerd met jouw feedback en suggesties alvorens het project te valideren, de brug naar kwalitatieve industriële productie.

5. Productie

Point-of-sale display: het productieproces en termijnen uitgelegd Kwalitatieve productie binnen de afgesproken levertermijnen is het resultaat van alle voorgaande voorbereidingen.

Als bouwer van multi-materiaal POS oplossingen bieden we je een modern en reactief machinepark met onbeperkte mogelijkheden voor verwerking van metaal, kunststof, hout, glas, enz.

We organiseren het productieproces, we produceren een eerste seriemodel van elk onderdeel en controleren de conformiteit, we controleren de goede voortgang en waken over de planning en de kwaliteit van uitvoering, we organiseren de assemblage, ...

Tot slot voeren we een evaluatie uit om onze prestaties voortdurend te verbeteren.

Datum: Aug. 2020 — bh

Ben je nieuwsgierig geworden naar de mogelijkheden of wens je een display te laten maken? Wij helpen je graag verder voor de ontwikkeling van jouw POS display, commercieel meubilair of merchandising oplossing. Waarom niet profiteren van onze jarenlange ervaring en expertise? Neem nu contact met ons op!