Snoep display om van te watertanden


Niets hitst onze smaakpapillen meer op dan een bonte snoep display op de toonbank van een bakkerij of een verlicht snoeprek in de gangen van een supermarkt, toch? Laten we even kijken naar de display mogelijkheden voor de categorie confiserie, snoepgoed en kauwgom. Inspiratie en tips met voorbeelden.

1100 woorden



Voorzien van de juiste merkuitstraling stimuleert een praktische toonbankdisplay klanten tot een snelle impulsaankoop nabij de kassa, de toplocatie om snoep of kauwgom te presenteren.

Onze creatieve specialisten werkten op tal van display projecten voor merken snoepgoed, zoals steeds 100% op maat gemaakt in multi-materiaal. Doorheen de jaren werden we dol op de meeste kleurrijke lolly’s, frisse kaakbrekers en zure-bekken-trekkers. Zo verworven we expertise in de presentatie van fijne snoepwaren. Het beetje extra gewicht nemen we er graag bij.

Voor u verder gaat

Al meer dan 25 jaar combineren wij verbeelding en industriële knowhow om merken en retailbedrijven te helpen hun aanbod in winkels te presenteren en hun winkelcommunicatie te versterken. Steeds op zoek naar de nieuwste trends, bieden wij relevante en specifieke display oplossingen aan, altijd in multi-materialen (hout, metaal, kunststof, enz.) We bestuderen de context van een merk en zijn winkeluitdagingen, en houden rekening met technische, esthetische en budgettaire voorwaarden voor 100% op-maat-gemaakte permanente meubels.

1. Bulk snoep display

Op de toonbank van een buurtwinkel, bakkerij of snackbar is een bulk snoep display of een dispenser het meest geschikte presentatiemateriaal voor kleine of onregelmatig gevormde snoepjes. De beste display is een driedimensionale productreclame op zich.

Ze bestaan uit modulaire snoepbakken met ronde vormen. Doordat ze doorzichtig zijn kan de klant in één oogopslag zien welke snoepjes erin zitten. Ze zijn aan één zijde gesloten en open aan de andere. Zo heeft de winkelier de keuze: zelfbediening of weg van de kinderhandjes.

Wij hebben voor de merken Carambar en Malabar enkele toonbankdispensers ontwikkeld, eigenwijze displays die perfect aansluiten bij de speelse uitstraling van het merk.

De afgeronde snoepcontainers van geïnjecteerd acrylaat plastic, of plexiglas, zijn sterk en gaan dus lang mee. Ze zijn zo gefabriceerd dat ze in elkaar gefixeerd worden. Volgens de gewenste configuratie worden ze gestapeld of naast elkaar geplaatst.

In de loop der tijd hebben we aanvullende accessoires toegevoegd: speelse figuurtjes, lollyhouders en topkaarten.

2. Toonbankdisplay

Een aantrekkelijk toonbankdisplay, 100% afgestemd op merk en keuze, is het ideale materiaal voor presentatie van verpakte snoepjes of kauwgom. Ze worden ingezet in diverse verkoopkanalen: dagbladhandel, benzinestation, bakkerij, buurtwinkel of gemakswinkel.

Voorzien van de juiste uitstraling stimuleert een toonbankdisplay klanten tot een snelle impulsaankoop nabij de kassa, de toplocatie om snoep of kauwgom te presenteren.

Lees verder hierover > Toonbankdisplay: de meest directe productreclame

3. Vloerdisplay

Presentatie van snoep buiten zijn vaste stek op het winkelrek van super- en hypermarkten is de beste manier om marktpenetratie te verhogen. Een vloerdisplay is een krachtig productpresentatie om op te vallen, om marktaandeel te winnen en om snacks onder de aandacht te brengen van klanten die ze niet kennen.

Een vloerdisplays voor snacks of snoepgoed is best compact opdat het zowat overal in de winkel ingezet kan worden, bij voorkeur in de drukste winkelgangen, nabij de kassazone, tegen een muur of de flank van een gondelhoofd. Ze benutten de verkoopruimte ten volle en ze maken de winkel dynamisch, minder voorspelbaar. Daarom apprecieert retail deze praktische verkoopmaterialen.

Soms worden ze uitgerust met wieltjes. Zo kunnen winkeliers ze makkelijk verplaatsen volgens de beschikbare ruimte in de winkel. Afhankelijk van het uitgestalde assortiment zijn ze voorzien van legplanken, bakken of blisterhaken.

Soms kunnen vloerdisplays een vaste stek in de drukke kassazone veroveren omdat ze service toevoegen, zoals een houders voor draagtassen of catalogus.

Lees verder hierover > Waarom een vloerdisplay in elk marketing mix hoort?

4. Gondelhoofd

In buurtwinkels, super- of hypermarkten is een gondelhoofd op de zogenaamde fast track, de drukke hoofdgang, de bevoorrechte verkoopruimte om snoep en kauwgom onder de aandacht te brengen van winkelend publiek. Retail vraagt wat meer creativiteit om ze te laten innemen.



Voor Hollywood kauwgom creëerden we deze gondelkop met een opvallende productpresentatie, zonder schappen. Winkelbezoekers hebben het moeilijk om naast deze kleurrijke muur van overvloed en intense frisheid te kijken, tenslotte het ultieme doel van elke winkelcommunicatie. Het meubel is ondiep en past dus perfect voor de kassa.

Dit gondelhoofd hebben we de “tornado van frisheid” gedoopt, allesbehalve een standaard winkelrek. Het is een echte showcase voor de bestsellers en de nieuwigheden van het merk, uitgestald op diverse legplanken. Sfeerverlichting en ledverlichting gericht op de kauwgom maken dit snoeprek aantrekkelijk.

5. Snoeprek

Een specifieke snoeprek is het meest prominente merchandisingmateriaal in de winkelgangen van supermarkten. Ze combineren functionele en creatieve presentatieoplossingen. Snoeprekken worden gemaakt van gelast staal om de zware gebruiksomstandigheden te doorstaan.

Dit vrijstaande winkelrek is specifiek ingericht voor het volledige aanbod kauwgom. Het snoeprek vervangt een standaard rek voor een optimale productpresentatie en inrichting van de schappen. Maximale invulling met een mooi geordende keuze en een maximale zichtbaarheid van de kauwgom dragen bij tot een hogere omzet, want klanten maken graag hun keuze uit een ruim maar overzichtelijk aanbod.

Ledverlichting zorgt voor een heldere opvallende sfeer en bakent de verkoopruimte af. LED-strips op de schappen zorgt voor productverlichting en aantrekkelijkheid.

6. Kassadisplay

Een check-out of front-end display is een winkelrek dat gebruikt wordt om de kassa en de aanloopband van supermarkten aan te kleden. Het maakt het assortiment in deze zone zichtbaar. Met het kassadisplay trekt de winkelier of merkfabrikant de aandacht van klanten tijdens het wachten. Zo slagen ze erin hen te verleiden tot een laatste impuls- of plezieraankoop.

De vormgeving van deze systemen vereist een specifieke ontwikkeling. Retailbedrijven stellen hoge verwachtingen aan dit 100% op-maat-gemaakte winkelrek.

Lees verder hierover > Een check-out display stimuleert extra verkoop

7. Shelfhanger

Hoe creëer je snel schapruimte in supermarkten? Een shelfhanger is het antwoord op deze uitdaging.

Dit eenvoudige materiaal is bijzonder effectief. Om bestsellers of nieuwigheden aan te bieden aan voorbijlopende winkelbezoekers, kan het zowat overal in de winkelrekken worden opgehangen.

8. Sidekick display

Sidekick displays, of power wings, zijn groter dan shelfhangers, en hebben dus ook een grotere inhoud. Dat laatste kan van belang zijn in verband met de voorraadrotatie van de uitgestalde snoep.

Sidekick displays blijven compact en slank. Ze worden met haken, beugels of rubbermagneten vastgezet aan een winkelrek.

Sept 2022

Wenst u ook op te vallen met een snoep display of een aangepast snoeprek? We helpen u graag verder. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie of een kennismaking. Samen ontwikkelen we de beste oplossing voor uw merk.

Deze website gebruikt cookies om uw ervaring te verbeteren.  Vertel me meer
Aanvaarden