Laat uw merk opvallen in horecazaken
Bottle glorifier display voor dranken en bier


Deze zomerse glorifier voor Hoegaarden bier brengt de volledige collectie samen

Net als voor de detailhandel zoeken stokerijen en bierbrouwers naar effectieve manieren om op te vallen in cafés, bars, restaurants en hotels. Om nieuwsgierigheid of zin te prikkelen, of om bekendheid op te bouwen, bieden op maat gemaakte display materialen een kosteneffectieve promotie oplossing door premiummerken te onderscheiden of door klanten een bijzondere visuele ervaring te bezorgen.

Hoe promoot je dranken of bieren in horecazaken? Hoe creëer je toegevoegde waarde met eigenzinnige smaak? Hoe kun je zonder de aanwezigheid van een animator bezoekers leren je merk of dranken te appreciëren? Hoe organiseer je een memorabele proefervaring?

Voordat je verder gaat

Al meer dan 25 jaar combineren wij verbeelding en industriële knowhow om merken en retailbedrijven te helpen hun aanbod in winkels te presenteren en hun winkelcommunicatie te versterken. Steeds op zoek naar de nieuwste trends, bieden wij relevante en specifieke display oplossingen aan, altijd in multi-materialen (hout, metaal, kunststof, enz.) We bestuderen de context van een merk en zijn winkeluitdagingen, en houden rekening met technische, esthetische en budgettaire voorwaarden voor 100% op-maat-gemaakte permanente meubels.

Een glorifier creëert een driedimensionale visuele ervaring. Deze enscenering heeft tot doel de kwaliteiten en voordelen van een artikel spectaculair uit te dragen.

De bottle glorifier display: een definitie

Bottle glorifier voor de Leffe bier collectie

Een bottle glorifier display, of een "sommelier display", is een bijzonder type display. Het brengt een assortiment samen op een plint of een sokkel. Je vindt ze op de bar, op een schap achter de bar of in de etalages van de gespecialiseerde detailhandel.

Glorifiers verhogen de visuele aantrekkingskracht van het aanbod dat ze uitstallen. Ze zorgen ervoor dat een collectie opvalt tussen een grotere selectie. Onbeperkte qua vorm en materiaal vormen ze het perfecte podium om merk en dranken in scène te zetten. Op theatrale wijze presenteren ze kwaliteit of eigenschappen.

Ze nodigen prospects uit op een reis naar nieuwe smaken en voegen waarde toe aan een assortiment. Verschillende variëteiten opgesteld naast elkaar vertolken de diepte van het merk en prikkelen de zin om ze allemaal te proeven.

`

Deze display oplossingen voeden de gesprekken tussen connaisseurs. Het zijn duurzame merchandising materialen die verder gaan dan tijdelijke promoties. Ook de horeca waardeert deze aantrekkelijke voorwerpen. De gelegenheden gebruiken ze graag als decoratief of inspirerend element voor hun inrichting. Zo ondersteunen ze jarenlang de zichtbaarheid van het merk.

Zet een stapje verder en voeg service toe

Een kleurrijk assortiment voor Beck's bier

Mits slim ontwerp en handigheden kunnen glorifiers meer diensten aanbieden:

Een glorifier voor een collectie kan keuze begeleiden. Assortiment communicaties voorkomen "keuzestress" - het gevoel dat een klant krijgt als de opties te overweldigend zijn.

Elke display biedt de gelegenheid om rechtstreeks met kopers te communiceren. Door hun unieke verhaal te verwerken in de presentatie, sturen merken als het ware een verkoper op pad om aan elke klant tegelijk uit te leggen hoe de dranken best gewaardeerd wordt. Wat maakt een drankje uniek? Wat is zijn herkomst, of terroir? Hoe verhouden ambacht en ingrediënten zich tot de smaak? Dankzij educatieve inhoud ervaren consumenten een hoger niveau van kennis, vakmanschap en service. Ze zullen geneigd zijn loyaal te blijven aan het merk.

Het display kan een slimme opbergruimte bevatten, bijvoorbeeld voor educatieve inhoud.

Deze plint voor Brown Forman bergt folders op in een uitschuifbare lade.
Ook hier is het de bedoeling om de proefervaring te versterken.

Maak het display functioneel en houd rekening met alle scenario's. Sommeliers worden met de glimlach aan tafels ontvangen.

Bottle glorifiers kunnen zwaar worden. Handvatten zorgen voor veilige manipulatie.

Pas verzonken reliëfs aan voor elke fles. Zo worden de posities niet ingewisseld en voorkom je dat je display wordt "gepirateerd".

Slimme anti-piraterij zorgt ervoor dat het display dient waarvoor het is ontworpen.

Degustatieglazen op een schap, een handigheid voor deze display voor Aberlour.

Materiaalkeuze

Om zich te onderscheiden van concurrenten is een premium merk cruciaal voor stokerijen en bierbrouwers. Een bottle glorifier display moet het karakter van het merk weerspiegelen. Daarom zijn de materialen die gebruikt worden om het display te bouwen belangrijk. Om de sfeer en het imago van de dranken die ze uitstallen te presenteren, worden ze gemaakt van nobele of authentieke grondstoffen.

  • Massief hout, in lichte of donkere kleuren, afhankelijk van het DNA van het merk
  • Leder
  • Metaal, brons, koper, of roestvrij staal, natuurlijk of geborsteld
  • Gekleurd acrylaat geeft een glanzende toets
  • Doorzichtig acrylaat imiteert glas

De ervaring van het proeven opwaarderen

Met hetzelfde doel om winkelbezoekers een memorabele ervaring voor te stellen hebben wij deze toonbankdisplays ontwikkeld. Ze bieden proeverijen aan in de gespecialiseerde detailhandel. Ze creëren een levendig scene die klanten uitnodigt zich onder te dompelen in het universum van het merk. Het ontwerp bevatten afbeeldingen en teksten die klanten inlichten over het merk, over ambacht, ingrediënten en terroir.

Dit educatief display materiaal stelt nieuwsgierige prospecten in staat de verschillende smaken te waarderen in afwezigheid van de keldermeester. Op een toonbank, op een tafel of op winkelrek zijn ze als verkoopsteun van onschatbare waarde voor handelaars. Ook zij kunnen profiteren van de informatie om hun gesprekken met klanten te voorzien van diepgang.

Een bottle glorifier is een uitstekende manier om jouw merk boven de rest te verheffen. Pilotes heeft ervaring opgebouwd voor de ontwikkeling van allerhande display oplossingen voor de drankindustrie. Heb je een project gepland? Neem nu contact op met ons. We helpen je graag verder met de ontwikkeling van je volgende promotie.

Datum: April 2022

Deze website gebruikt GDPR-conforme analyse om uw ervaring te verbeteren.  Vertel me meer
Begrepen