Hyper-keuze in supermarkten:
Schapaankleding voor de chocoladeafdeling
Juli-2023 — Iedereen die wel eens de chocoladeafdeling in een supermarkt heeft bezocht, weet dat het een enigszins overweldigende ervaring kan zijn vanwege het enorme aantal smaken, vullingen en merken dat verkrijgbaar is.
Hoewel keuze meestal verwelkomd wordt, kan het leiden tot "keuzeoverbelasting": hoe meer opties je hebt, hoe minder tevreden je bent met je finale beslissing.
Om het probleem van hyperkeuze in de chocoladeafdeling aan te pakken en klanten te helpen bij het navigeren door het uitgebreide assortiment, hebben we deze schapaankleding ontwikkeld in samenwerking met Mondelez International.
Dit is waarom het goed werkt ...
💡 Opdat klanten makkelijker weten waar ze moeten beginnen met zoeken, hebben we de bestaande winkelrekken voorzien van aantrekkelijke fronten, kleurrijke schapranden en opvallende uithangborden. Ze delen de afdeling op in categorieën.
💡 Alle materialen zijn zo ontworpen dat ze gemakkelijk aan alle typen winkelrekken kunnen worden bevestigd, zodat winkels de schapaankleding gemakkelijk kunnen implementeren. Om dezelfde redenen is het field team enthousiast over deze installatie.
💡 Deze schapaankleding creëert een beeld van een visueel aantrekkelijke en goed georganiseerde chocoladeafdeling.
💡 Om de chocoladeafdeling verder te onderscheiden, maken we gebruik van ledverlichting . Dit verhoogt de zichtbaarheid, waardoor de afdeling opvalt en klanten worden aangemoedigd om het aanbod te komen ontdekken.
Word je ook gek van de keuze in de supermarkt? En wat moeten we met 300 soorten chocolade? Klik hieronder om verder te lezen 👇
Ben je geïnteresseerd in het gebruik van display materialen om hyper-keuze in de winkels te verzachten? Contacteer ons vandaag nog, we bespreken graag de mogelijkheden voor jouw product.