- Gespot in de winkel - Block Merchandising Zwitsal babyverzorging

Block Merchandising Zwitsal babyverzorging
Gespot in de winkel: block merchandising Zwitsal babyverzorging bij Kruidvat

Juni-2023 — Deze foto vat de essentie van instore marketing: val op en je wint 😉

Zwitsal claimt leiderschap in de babycategorie met "block merchandising", een van de krachtigste wapens in het marketingarsenaal.

Om haar presentatie en merkbeleving op de winkelrekken te versterken, bundelt Zwitsal haar assortiment. Om dit initiatief extra kracht bij te zetten, het duurzamer te maken of een consistente uitvoering te garanderen, voorziet Zwitsal het bestaande meubilair van eenvoudige maar robuuste accessoires.

In de winkel trekken POS-materialen altijd onze aandacht — beroepsmisvorming, zeg maar. Hier delen we onze ontdekkingen en inspiratie.

Deze display troffen we aan bij drogisterijketen Kruidvat, onderdeel van de AS Watson Group. Het is ook een opvallend voorbeeld van het strategische gebruik van kleur. Kleur, die minimale inspanning vereist om waar te nemen, beïnvloedt het winkelend publiek direct door emoties op te roepen en merken van elkaar te onderscheiden. Kopers ervaren het gemak waarmee ze het assortiment herkennen als aangenaam.

Instore marketeers noemen dit soort initiatieven ook wel eens brand blocking, of een branded bay — bij Pilotes spreken we van een schapverbetering of schapaankleding. Welke term je ook gebruikt, het doel is hetzelfde: de zichtbaarheid op de winkelschappen vergroten, meer klanten aantrekken en hen overtuigen jouw producten te kopen.

#popwelldone, team Zwitsal 👏

Block Merchandising Zwitsal babyverzorging

Klik hieronder voor meer over de POS-oplossingen om winkelrekken in te richten, of te herorganiseren 👇

Hebben de voordelen van displaymaterialen uw interesse gewekt? Contacteer ons vandaag nog, we bespreken graag de mogelijkheden voor jouw product.