Waarom is merchandising belangrijk voor u ?


Waarom is merchandising belangrijk voor u ?Onderzoek toont aan dat tot 76% van de aankoop­beslissingen worden genomen op het moment dat de consument zich in de winkel­afdeling bevindt. Daarom biedt merchandising mogelijkheden om verkopen te genereren.

(Visuele en retail) merchandising verwijst naar de grote diversiteit aan marketinginstrumenten die beschikbaar zijn om consumentengoederen in de best mogelijke omstandigheden te presenteren aan winkelend publiek. Merchandising prikkelt de zintuigen, verhoogt interesse voor merken en artikelen, stuurt aankoopgedrag, stimuleert ongeplande, latente of impulsieve aankopen en bevordert de verkoop. Merchandising ondersteunt een aangename winkelbeleving, een van de belangrijke troeven van de detailhandel in een competitieve marktsituatie.

Waarom is merchandising belangrijk voor u ?Soms kan merchandising helpen winkel­productiviteit te verhogen. Hoewel elke winkel kan profiteren van merchandising, is het belangrijk om de inspanningen te sturen in functie van de winkel­formaat en afdeling, verwachte marges en financiële haal­baarheid. Ook kan het interessant zijn om een specifieke display unit te in­stalleren om een item, een assortiment of een categorie uit te stallen.

Om het succes van point-of-sale merchandising te garanderen, moet deze aan een aantal criteria voldoen:

  • Hou het eenvoudig. Presentaties moeten interessant genoeg zijn om in één oogopslag de nieuwsgierigheid te wekken en eenvoudig genoeg om in één oogopslag herinnerd te worden.
  • Gebruik goede esthetiek. Geen enkel artikel ziet er goed uit op een onaantrekkelijk winkelrek. Zorg ervoor dat uw producten worden verkocht vanop een kwalitatief, goed ontworpen, dynamisch winkelschap, aangepast aan het winkeltype, afdeling en locatie. Elke tekortkoming zal de perceptie van uw merk en product negatief beïnvloeden.
  • Het kleurenpalet is de ziel van de merchandising, de eenvoudigste manier om indruk te maken. Het zet de sfeer en spreekt shoppers onmiddellijk aan.
  • Bespeel alle zintuigen. Contrast en textuur kan een display versterken en betekenis geven. Hout geeft een warm gevoel van betrouwbaarheid en metaal zorgt voor een strakke, duurzame uitstraling. Bepaal de sfeer die u wilt uitdragen en kies texturen die ondersteunen.
  • Vertel uw verhaal. Ga uit van eenvoud, gemak en helderheid voor uw winkelcommunicaties. Uw communicaties moet in staat zijn om snel uw klanten te bereiken, vaak in één oogopslag. Beoordeel ook afstand, hiërarchie, segmentatie en prijsaanduiding.
  • Het laatste element is decor, een overkoepelend enscenering zonder de aandacht af te leiden. Tenslotte, ontwerp, kleuren en decor moeten de uitgestalde goederen ondersteunen.

Goed uitgevoerde merchandising verandert passieve kijkers in actieve kopers. Het komt er op aan zich te onderscheiden door een unieke merchandising oplossing te creëren. De effectiviteit ervan zal afhangen van het vermogen van uw POS-specialist om alle elementen te integreren en in evenwicht te brengen.

Datum: 19 dec 2018

Lees meer?

Volg ons laatste nieuws op sociale media

Referenties

Contacteer ons

We praten graag verder met u over de winkel uitdagingen van uw merk, over uw project of idee.

Adres

PILOTES (Brussels Office)
Cyriel Buyssestraat 11,
1800 Vilvoorde
U bericht werd verstuurd, dank u!
Deze website maakt gebruik van profiel cookies om anoniem surfgedrag bij te houden.  Privacyverklaring
Ik begrijp het