Plaats de spotlights op uw product
in het winkelschap met een schapstopper


supermarket shelf

Een schapstopper (of een schap-tray) is ongetwijfeld het meest gebruikte merchandising materiaal om uw product in het winkelschap onder de aandacht te brengen van winkelend publiek. Het is heel krachtige on-shelf communicatieoplossing. Aangezien deze aandachtstrekkers haaks op het schap staan, breken ze de monotonie van het winkelrek. Met een schapstopper kan u uw artikel redden van de relatieve anonimiteit op het winkelschap van de supermarkt. Uw nieuwe product, merk, verpakking of promotie valt op. Een schapstopper maakt het mogelijk om een artikel te onderscheiden van de aangrenzende concurrenten en tilt uw merkimago naar een hoger niveau.

Wat is een schapstopper?

innocence schapstopperEen schapstopper wordt bevestigd aan het winkelrek voor extra zichtbaarheid. Dit POS-materiaal trekt de aandacht van shoppers die door een winkelgang lopen ... ze springen in het oog en roepen de consument letterlijk en figuurlijk een halt toe bij uw product. Deze stoppers kunnen uitgevoerd worden in nagenoeg elke vorm, afwerking en formaat. Ze worden gebruikt om een nieuwigheid of een promotie naar voren te brengen, om een aanbod te verduidelijken of in te delen, of om bij te dragen aan de presentatie van uw product. Het is in de eerste plaats een visuele communicatie, meestal haaks op het winkelschap geplaats. Volgens onderzoeken kan een promotie gebracht met een schapstopper de verkoop met 2 tot 4 keer vermenigvuldigen.


schapstoppers kunnen tijdelijke aandachtstrekkers zijn, bv. om een promotie of een productlancering te activeren. In dit geval zijn ze gemaakt van lichte, flexibele materialen die een paar dagen of weken bestand zijn tegen gebruik (PVC, PET, Polypro). De (digitaal of offset) bedrukte tray's zijn meestal deelbaar om ze aan te passen aan het aantal toegewezen facings. Meestal zijn ze uitgerust met magnetische strips, waardoor ze kunnen vastgezet worden op het winkelrek.

basic shelf stopper

Klassieke bedrukte schapstopper met verstelbare breedte.

Maar een schapstopper kan ook permanent zijn, uitgevoerd in nobele materialen, zoals hout, metalen of kunststoffen ... om een permanente ruimte voor het merk te definiëren – een mini-shop op een winkelschap. We hebben gezien dat deze communicaties maanden of een paar jaar in de winkelrekken kunnen overleven.

shelf stopper durable materials

Semi-permanente schapstopper en schap-tray's gemaakt van hout, metalen of plexi


Wat doet een schapstopper?

  • Vergroot de zichtbaarheid in de winkel en trekt de aandacht voor uw artikel of merk
  • Moedigt impuls of latent koopgedrag aan
  • Aanzienlijk stopkracht en het ziet er geweldig uit
  • Definieert en behoudt de toegekende ruimte op het schap
  • Uw product valt op in het schap
  • Helpt consumenten uw artikel in het schap te vinden
  • Bouwt merkherkenning op
  • Onderscheidt uw aanbod van de concurrerende aanbiedingen
  • Gelegenheid om consumenten te verleiden en uw merkverhaal te vertellen
  • Voegt een aanvullende merchandising-service toe, zoals bv. segmentering
  • Verduidelijkt en bouwt vertrouwen om te kopen

Communicatie op het winkelschap waarvan u verkoopt is de laatste mogelijkheid om shoppers te verleiden, beter bekend als communicatie van de laatste meter. Een goed ontworpen schapstopper oriënteert consumenten en helpt hen bij hun aankoop. Tussen twee concurrerende producten zal de shopper ongetwijfeld degene kiezen die eerst zijn aandacht trok. Hoewel een schapstopper zo eenvoudig kan zijn als een vel bedrukt en gevouwen kunststof, neemt hij extra aan kracht toe zodra het design ervan verder wordt bestudeert.

shelf stopper johnnie walker

Twee schapstoppers creëren een kader rondom het aanbod. De breedte wordt aangepast aan de toegewezen ruimte. Samen creëren ze een mini-winkel op de winkelplank

4 ideeën uw product op de winkelplank te presenteren

De oefening is niet eenvoudig, maar het is mogelijk om veel uit te drukken binnen de beperkte ruimte van het winkelschap.


1 - Gebruik nobele material

Hout, metaal, allerhande kunststoffen, ... originele materialen, contrast en textuur kunnen uw display verbeteren en kwaliteit, betekenis en emoties uitdragen. Een goed gekozen materiaal, in lijn met het DNA van uw merk, kan de klant onderdompelen in het universum van uw product. Materiaalkeuze kan authenticiteit uitdragen.

shelf stopper bulleit

Voor deze Bulleit schap-display gebruikten we geborsteld metaal, echte moeren en een houten look in lijn met het DNA van het merk

shelf stopper talisker and captain-morgan

Echte touwen herinneren de wereld van de zee en brengen authenticiteit in deze schap-trays voor Talisker en Captain Morgan

shelf stopper tanqueray

Voor deze schap-tray voor Tanqueray hebben we een kunststof gebruikt die doet denken aan gegoten glas uit de jaren '30, overeenkomstig met het grafische universum van het merk.


2 - Gebruik licht

Om nog meer de aandacht van shoppers te trekken, is het mogelijk om LED-licht in een schapstopper te verwerken. Gebruik continu licht of lichteffecten (variaties in intensiteit, kleuren of flitsen) om extra op te vallen en uw presentatie te versterken.

Led-illuminated  tray for Belvedere vodka

Led-verlichte schap-tray voor Belvedere vodka


3 - Optimaliseer de ruimte

Ruimte op het winkelschap is kostbaar. Elk idee om de toegewezen ruimte te optimaliseren, is het waard om te overwegen. Waarom niet profiteren van de beschikbare ruimte boven of onder de artikelen? Of een podium creëren om uw aanbod te verhogen en de zichtbaarheid te verbeteren?

on-shelf display

Deze schap-tray is verstelbaar in de breedte. De beperkte hoogte van deze miniflessen zorgde voor een podium en extra communicatie op de neus.

on-shelf tray Chivas

Chivas schap-tray: de lagen flessen maken het mogelijk het aanbod letterlijk te verheffen


4 - Voeg een service toe

Door de ruimte te optimaliseren, is het mogelijk om een extra service aan te bieden, zoals een schuine plank om met zwaartekracht een permanente facing te verkrijgen of om ruimte te creëren voor kortingsbonnen of brochures ...

on-shelf display ready-to-drink cocktail cans

Schap display en verdeler voor kant-en-klare cocktailblikken + permanent facing



Heeft u een project gepland ? We helpen u graag met de ontwikkeling van uw volgende POS-materiaal, van uw commerciële meubels of van innovatieve merchandising-oplossingen. Neem contact op met ons om te profiteren van onze expertise en onze 20 jaar ervaring!



Datum: 21 jan 2020

Lees meer?

Volg ons laatste nieuws op sociale media

Referenties

Contacteer ons

Neem nu rechtstreeks contact met onze POP specialisten. Elke toepassing is anders en elk project is een nieuwe uitdaging. Daarom staan onze specialisten voor jou klaar, met advies en ervaring.

Adres

PILOTES (Brussels Office)
Cyriel Buyssestraat 11,
1800 Vilvoorde
U bericht werd verstuurd, dank u!
Deze website maakt gebruik van profiel cookies om anoniem surfgedrag bij te houden.  Privacyverklaring
Ik begrijp het