Uw POP creatie briefing : 10 vragen om uw winkeluitdaging aan te pakken


10 vragen om de winkeluitdaging van uw merk aan te pakkenOm shoppers te verleiden tot aankoop van uw merk of artikelen, kunt u ervoor kiezen om gebruik te maken van POP-­communicaties (point-of-purchase), of displays. Displays onder­scheiden uw merk en artikelen van con­currerend aanbod, sturen aankoop­beslissingen en stimuleren verkoop. Of displays kunnen een probleem van artikel­presentatie oplossen.

Volgens een recente barometer beschouwen franse consumenten POP-­communicatie als de meest nuttige, de meest stimulerende, de meest overtuigende en de minst op­dringerige vorm van reclame. Winkel­reclame wordt gewaardeerd en heeft de grootste impact (2e plaats na Tv-reclame).

10 vragen om de winkeluitdaging van uw merk aan te pakkenPOP-communicaties bestaan in een grote diversiteit van mogelijkheden. Wellicht vindt u het belangrijk om uw display aan te passen, om uw merk en aanbod her­kenbaar te maken of om een unieke emotionele band met shoppers te creëren. Als u uit­blinkt op de plaats van verkoop, krijgt u concurrentie­voordeel door de aan­koop van uw artikelen aan­genaam, spannend of ge­makkelijk te maken.

Uw creatieve briefing is de eerste stap om uw winkeluitdaging te winnen. Hier zijn 10 vragen waarin uw POS-specialist geïnteresseerd zal zijn:

  • Uw merk, uw activiteiten en uw artikel. Voor welk verhaal staat u, wat doet u en wat doet u niet - eenvoudig en duidelijk.
  • Context & geschiedenis: evaluatie, sterke en beperkingen van bestaande marketingmaterialen, domeinen voor nieuwe ideeën, innovaties of merchandising oplossingen. Welke problemen probeert u op te lossen?
  • Identificatie van uw doelgroep. Wat wilt u dat winkelend publiek doet? Op welk winkelkanaal of -formaat richt u zich? Welke winkelafdeling of locatie wordt beoogd?
  • Uw marketingdoelstellingen en gewenste voordelen. Moet het materiaal verkoop of marktaandeel stimuleren ? Aankoopgedrag sturen ? Zichtbaarheid verhogen? Promoties overbrengen ? Merkherkenning opbouwen of informatie overbrengen? Wat is de belangrijkste boodschap die shoppers moeten waarnemen en begrijpen? Worden andere communicatiemedia overwogen?
  • Vorm: communicatie of display, toonbank, vloer- of etalage display, commerciële installaties, eiland, muur of lijn opstelling, opvallen op het winkelschap of met 2nd placement, cross-merchandising, theatralisatie, gondelhoofd, corner, shop-in-shop, glorifier, merchandising oplossingen … de mogelijkheden zijn legio.
  • Levensduur: Hoe lang zal het materiaal wellicht gebruikt worden ?
  • Productspecificaties: displays worden uiteraard ontworpen om uw artikelen te dragen - afmetingen en assortiment, aantal facings en voorraad, segmentaties, accessoires, .... Welke elementen zijn beschikbaar (producten, lay-out en planogram, communicatie materialen zoals foto's, logo's, ....)?
  • Eventuele bijzonderheden met betrekking tot materiaalgebruik, operationele bijzonderheden, supply chain, levering, onderhoud, merchandising, levenscyclus? Technische of esthetische beperkingen met verband tot merkstrategieën? Beperkingen in verband met eerdere slechte ervaringen?
  • Budget & productiehoeveelheden. Zijn de productiehoeveelheden eenmalig of moeten meerdere series worden overwogen?
  • Deadlines en verwachte resultaten voor de volgende stappen (ideatie, schetsen, productie plannen, prototype, series). Kritische afspraken die in aanmerking moeten worden genomen (marketing events, presentaties, conferenties, beurzen, andere media, ....).

In het ideale geval zijn uw overwegingen afgetoetst met de verschillende afdelingen binnen uw bedrijf, zoals product- en trade marketing, verkoop en aankoop. Dankzij uw voorbereidingen, zal uw point-of-purchase specialist u begeleiden bij elke stap van uw uitdaging, uw verbeelding uitbreiden, technische bijzonderheden overwegen en integreren, evenwichtige voorstelen maken en optimaliseren voor een succesvolle, kwalitatieve, in-time en in-budget implementatie.

Datum: 15 jan 2018

Lees meer?

Volg ons laatste nieuws op sociale media

Referenties

Contacteer ons

Neem nu rechtstreeks contact met onze POP specialisten. Elke toepassing is anders en elk project is een nieuwe uitdaging. Daarom staan onze specialisten voor jou klaar, met advies en ervaring.

Adres

PILOTES (Brussels Office)
Cyriel Buyssestraat 11,
1800 Vilvoorde
U bericht werd verstuurd, dank u!
Deze website maakt gebruik van profiel cookies om anoniem surfgedrag bij te houden.  Privacyverklaring
Ik begrijp het