#POPWellDone (*) Pulco's cross-categorie vloerdisplay inspireert shoppers

#ShopperMarketing #CategorieManagement #RetailStrategie
Juni 2025 — bh

Pulco cross-categorie display inspireert shoppers

Opgericht in 1973 in Marseille, Pulco is dé expert in citroendrank. Maar de veelzijdigheid van het citroenconcentraat wordt vaak onderschat.

De meeste consumenten associëren het met het toevoegen van een frisse toets aan water. Toch zijn er méér toepassingen mogelijk: Pulco is ook een perfect ingrediënt voor desserts, dips, vinaigrettes en andere gerechten.

Maar hoe maak je die veelzijdigheid duidelijk aan winkelbezoekers?

1. Pulco staat meestal in de drankenrayon

Dat is logisch — de meest voor de hand liggende toepassing van Pulco is het verfrissen van dranken met citroensmaak. De consument zoekt het dus in de rayon met frisdranken of sappen.

Maar die plaatsing beperkt de verbeelding van de klant.

2. Door Pulco ook in andere rayons te presenteren, stimuleert het inspiratie

Pulco cross-categorie display inspireert shoppers

Een slimme manier om het veelzijdige karakter van een product te visualiseren in de winkel, is door het cross-categorie aan te bieden. Pulco doet dat met deze leuke display.

De karakteristieke flesvorm versterkt de herkenbaarheid van het product, terwijl een zomerse zonneluifel zorgt voor een speels accent.

Toegankelijk langs beide zijden, optimaliseert deze 360° display de ruimte en verdient zo een plekje in elke categorie:

  • in de versafdeling (voor vinaigrettes of als smaakmaker in gerechten)
  • bij in de bakafdeling (bv. voor citroencake)
  • bij de visafdeling (citroen als klassieke smaakmaker)

Dit zet klanten op nieuwe ideeën. Door Pulco op onverwachte plaatsen subtiel te presenteren stimuleert het impulsaankopen én verhoog het de gebruiksfrequentie thuis.

Pulco laat de klant ontdekken dat het niet alleen een dorstlesser is, maar ook een verrassende keukenpartner.

Pulco cross-categorie display inspireert shoppers

Wil je meer weten over cross-merchandising in winkels? Klik dan hieronder. 👇

(*) Waarom #POPWellDone ? Net als jij, bezoeken we regelmatig winkels. Maar in plaats van ons te focussen op ons boodschappenlijstje, laten we ons vaker afleiden door opvallende POS-materialen — beroepsmisvorming, weet je wel. Altijd op zoek naar frisse ideeën, trends en inspiratie, onder #POPWellDone delen we de verhalen die onze aandacht trokken, zozeer soms dat we vergaten waarom we eigenlijk naar de winkel waren gekomen.