Point-of-sale marketing: blijf op de hoogte
Welkom op onze blog!
Hier delen we nuttige bronnen, ideëen, tips en opmerkingen
over point of sale marketing, display materiaal en merchandising oplossingen voor retail.
POS marketing wordt hier vanuit een praktische en operationele invalshoek benaderd.
#popwelldone
Etalagedisplay Etnia
[Dec-2022] Voor het lifestylemerk Etnia Barcelona zijn waarden, kwaliteit en kleuren de beste visitekaartjes en de sleutel tot succes. Kunst inspireert de manier waarop Etnia naar de wereld te kijkt. Met dit bijzonder origineel plintje, geïnspireerd op de reclamecampagne, blijft het merk niet onopgemerkt in de etalages van opticiens.
Het schappenplan uitgelegd
[Dec-2022] Merkfabrikanten van bredere assortimenten kunnen unieke winkelrekken of display materialen ontwikkelen om retailbedrijven te helpen beter en meer te verkopen. De POS-fabrikanten ontwerpen deze productpresentatie oplossingen 100% maatwerk. Elk relevant display project begint met een assortimentsanalyse. Of samengevat: welk artikel komt waar en in welke hoeveelheid? Laten we even kijken naar de belangrijkste tool die bijdraagt tot een optimale productorganisatie: het schappenplan.
Meer hierover
#popwelldone
[Nov-2022] We zagen dit on-shelf display materiaal voor Flexofytol Forte in een apotheek. Het plaatst een kleurrijk kader rond een promotionele aanbieding voor voedingssupplementen. Het kader is uitschuifbaar om het aantal facings op het schap te vergroten. Gemaakt van bedrukt PVC is dit een goed uitgevoerde activatie met een evenwichtig kleurgebruik.
Meer lezen over POS strategieën voor zelfzorgmiddelen? Klik hieronder.
Meer hierover
Schapdisplay Only You nagellak
[Nov-2022]
Purple junkie, Crazy in love, Diabolique, So chic ... geen enkel ander merk voegt meer pit toe aan zijn assortiment dan het superdeal private label ONLY YOU. Met fun verpakkingen en speelse messaging wil de schoonheidsspecialist ICI PARIS XL aansluiten met de stijl van nieuwe generaties en radicaal diverse en inclusieve beauty fans. So many reasons to be happy! ...
Meer hierover
De strijd om aandacht: hoe de belangstelling van de consument vast te houden
[Nov-2022] Een van de grootste uitdagingen voor elke commerciële communicatie is het grijpen en vasthouden van de aandacht, waarschijnlijk het meest schaarse goed waar merken om vechten. Daarom is het van belang om te begrijpen hoe consumenten omgaan met berichtgeving. Eyesee gebruikt technologische inzichten in consumentengedrag om de kans op succes te vergroten. Het tech-bedrijf somt een aantal top- en bottom performers op met betrekking tot twee belangrijke kwaliteiten van creativiteit: 1) het vermogen om door de drukte heen te breken en de aandacht te grijpen (stopping power) en 2) het vermogen om de aandacht vast te houden (retentie).
Dit artikel (in het Engels) gaat over online, maar veel van de conclusies kunnen gespiegeld worden op instore. Klik hieronder om verder te lezen.
Meer hierover
Merken testen zero waste winkelen
[Okt-2022] Steeds meer voedingsmerken experimenteren met bulkverkoop. De specialist ontbijtgranen Kellogg's test een bulkaanbod in acht Franse supermarkten met deze "Bar à Céréales", een specifiek ontworpen on-shelf display waarin het merk zes recepten aanbiedt, waarvan drie met Nutri-Score A en vrij van kleur- en smaakstoffen.
In Frankrijk wordt bulk mainstream, dankzij de wet van 11 oktober contre le gaspillage (tegen verspilling) en vóór de économie circulaire. De wet stimuleert verkoop in bulk. Supermarkten met meer dan 400 vierkante meter oppervlakte moeten verplicht hun klanten gaan voorzien van producten die zonder verpakking (in bulk) worden aangeboden.
Klik onderaan voor meer info.
Meer hierover
Shop-and-drop recyclagepunt voor supermarkten
[Okt-2022]
Omdat bepaald afval niet in een gewone vuilnisbak thuis hoort, bieden supermarkten hun klanten shop-and-drop faciliteiten aan. De ophaling van de materialen wordt dan georganiseerd door de eco-organisaties die hun recyclage beheren.
Om de Système U supermarkten te helpen de inzameling te vereenvoudigen, heeft Pilotes PLV deze lijn van vier meubels ontwikkeld en gemaakt. Klanten vinden ze makkelijk en toegankelijk nabij de inkom. De verschillende units bieden specifieke bakken voor de inzameling van gloeilampen, neonbuizen, batterijen, kleine huishoudelijke apparaten, verpakkingen en bioafval. Om ze te maken hebben we milieuvriendelijke materialen gebruikt die grotendeels gerecycleerd en voor 85% recycleerbaar zijn, zoals formaldehydevrij MDF en stenen van gerecycleerde gezichtsmaskers.
#popwelldone
[Okt-2022] Met dit niet te missen Refill Station voor een set van 12 shampoos, showergels en handwashes, is Body Shop klaar voor de refill revolutie. Alles is super-gebruiksvriendelijk. Ga naar binnen, neem een navulbare aluminium fles, (her)vul, (her)label, (her)gebruik en herhaal. Navullen is goed voor de planeet en voor de portemonnee.
Meer hierover
Smeg Play Table
[Okt-2022] Play tables zijn hot voor productpresentatie in winkels. Voordat winkelbezoekers besluiten te kopen, kunnen verkopers hen uitnodigen voor een tactiele ervaring met de aangeboden producten.
Voor de Italiaanse fabrikant SMEG creëerden we deze play table om een set kookgerei te presenteren. We maakten de tafel in een combinatie van 100% natuurlijk en thermisch gecoat hout. Deze laatste techniek geeft het display een stijlvolle afwerking. Een chromen volume logo tekent deze handige verkoophulp af.
Gimber on-shelf display
[Okt-2022] Voor de alcoholvrije drank GIMBER ontwikkelden we deze verrassende display oplossing. Om de verkoop in biologische winkels en supermarkten te bevorderen en tegelijkertijd het winkelend publiek voor te lichten, begrijpen de GIMBER-vertegenwoordigers dat de flessen het beste in de buurt van de verse gember kunnen worden geplaatst.
Ons antwoord: deze display combineert beide producten en past perfect op elk schap in de versafdeling. Het materiaal is gemaakt van natuurlijk hout zonder chemische behandeling, waardoor het minder schadelijk is voor het milieu. Het bovenste schap is aanpasbaar aan de helling van bestaande winkelrekken. Een houder maakt het mogelijk een brochure aan te bieden om de verschillende manieren van consumptie en mixen uit te leggen voor het meest veelzijdige alternatief voor alcoholische drank.
Snoep display om van te watertanden
[Juli-2022] Niets hitst onze smaakpapillen meer op dan een bonte snoep display op de toonbank van een bakkerij of op de winkelrekken van een supermarkt, toch? Laten we even kijken naar de display mogelijkheden voor de categorie confiserie, snoepgoed en kauwgom.
Klik hieronder voor uitleg met voorbeelden.
Meer hierover
Goud en brons op de POPAI Awards 2022
[Sept-2022] Goud voor een winkeletalage voor Yves Rocher en brons voor een gouden toonbankdisplay voor Tiger Balm. Oh ja, de laatste was een Belgisch verhaal op de POPAI Awards te Parijs. Erg trots op deze erkenning. Dank aan de teams van de klanten voor hun vertrouwen. Felicitaties aan de teams van POPAI France voor een onvergetelijke avond. Bedankt.
Click below to see all participants.
Popai Awards 2022
POPAI wordt ook in Frankrijk SHOP!
[Sept-2022] Point of Purchase Association International, of POPAI, de in Chicago gevestigde brancheorganisatie, die adverteerders en aanbieders met belangstelling voor retailmarketing samenbrengt, veranderde haar naam in SHOP! Sindsdien zijn de lokale filialen geleidelijk gevolgd. Sinds 15 september is een van de belangrijkste Europese circuits, POPAI France, veranderd in SHOP!
Fun fact! Bij dezelfde gelegenheid veranderen ook de legendarische Awards. Toen in de 17de eeuw schepen uit Amerika tabak naar Europa begonnen te brengen, werd vooral in Engeland voor de tabakszaken een gebeeldhouwde indiaan gezet, zodat voorbijgangers zouden weten wat er binnen werd verkocht. De Indiaan wordt beschouwd als het 1ste reclamemateriaal voor verkooppunten. Op verzoek van onze Amerindiaanse vrienden zeggen we voortaan "au revoir" aan de sigarenwinkelindiaan, hoewel we blij waren dat we twee van de laatste hebben mogen ontvangen.
Schapdisplay with stopper
[Sept-22]
In super- en hypermarkten is het niet vanzelfsprekend om op te vallen tussen soortgelijke artikelen. Winkelbezoekers die een product niet zien, kopen het per definitie niet. Dat is in een notendop de uitdaging van primaire plaatsing ...
Meer hierover
POS: de rol van grafische vormgeving en beelden
[Juli-2022] Om een boodschap, een gevoel of een stemming over te brengen, creëren point of sale materialen allerhande signalisatie en visuele communicatie in het hart van het verkooppunt, de ultieme plaats voor aankoopbeslissingen. Merken weten dat grafische vormgeving en beeldmateriaal het koopgedrag kunnen beïnvloeden.
Klik hieronder voor uitleg met voorbeelden.
Meer hierover
Promo vloerdisplay voor GOED apotheken
[Juni-2022] Begin dit jaar lanceerde GOED apotheken haar maandelijks magazine, onder meer met promotieaanbiedingen voor het well-being aanbod. GOED vertrouwde ons de uitdaging toe om deze ervaring te vertalen naar de apotheek. Wij stelden deze set van vier vloerdisplays voor. Ze zijn stevig uitgevoerd in metaal voor een langere levensduur, voorzien van een transparante box voor diverse artikelen en een verwisselbare affichehouder. Door hun formaat kunnen ze zowat overal in de apotheek worden gebruikt.
Klik hieronder om meer te lezen over productreclame in de apotheek.
Meer hierover
POPAI Awards 2022: Toonbankdisplay Tijgerbalsem
[Juni-2022] Geef toe, winkelende consumenten zijn niet gemakkelijk te overtuigen. Ze zijn altijd gehaast en nemen beslissingen in een oogwenk, bijna automatisch. Sommige in-store initiatieven slagen erin hen te doen stoppen voor een aanbod, zonder te schreeuwen. Het draait allemaal om het aanbieden van die magische - maar complexe - balans tussen product, branding, display, materialen, kleuren en graphics. En dan gebeurt het wonder: zien is kopen.
Gisteren heeft een jury van marketingdeskundigen onze Tiger Balm toonbankdisplay genomineerd voor de prestigieuze POPAI Award. Bedankt voor deze nominatie!
Milka 360° Tower
[Juni-2022] Welk materiaal voor extra-zichtbaarheid is het beste om een nieuw product in retail te lanceren? Voor de introductie van Milka's hazelnootpasta koos Mondelēz International voor onze 360° toren.
Stevig gemaakt van Milka paars metaal, biedt het 360° product exposure op 5 niveaus. Met herkenbaar beeldmateriaal blijft de communicatiekracht uitstekend ongeacht de locatie in de winkel.
Deze POS ervaring was een groot succes, dankzij het gebruiksgemak, het enthousiasme van de vertegenwoordigers van Mondelez en de impact op de winkelende consument. Gemakkelijk te transporteren, gemakkelijk te installeren, gemakkelijk heraan te vullen; dat is de uitdaging in een notendop voor elke succesvol retail merchandising initiatief.
Visual merchandising strategieën voor voeding en dranken
[Juni-2022] In hyper- en supermarkten willen voedings- en drankmerken hun aanbod op de best mogelijke manier verkopen. Ze hanteren verschillende visual merchandising technieken om een artikel, set of assortiment te presenteren, en om winkelbezoekers te verleiden. Het potentieel is groot, maar hoe maak je succesvolle merchandising voor voeding en dranken in kruidenierswinkels?
Klik hieronder voor uitleg met voorbeelden.
Meer lezen
#popwelldone
[Mei-2022] Met woonaccessoires voor elke kamer, is het Riverdale merk toegewijd aan trendy wonen. Riverdale vertaalt haar passie voor stijl in deze high-end presentatie van haar interieurparfum collectie, die bestaat uit geurstokjes, diffusers, kaarsen en navullingen. Deze lage 2-zijdige gondel is een lust voor het oog, gemaakt van metaal en hout met goud- en marmeren accenten voor een steeds wisselende collectie in een luxueuse setting. We zagen deze POS display in een tuincentrum. Goed gedaan, Riverdale!
De beste POS display strategieën voor parafarma en OTC
[Mei-2022] Omdat specialisten er patiënten adviseren over medicijnen blijft productreclame in de apotheek delicaat. Met de koopwaar binnen handbereik van bezoekers zijn display materialen een driedimensionale reclame op zichzelf. Ze spelen een belangrijke rol om verkopen te generen. In dit artikel kijken we naar de locaties die de display oplossingen innemen om producten onder de aandacht te brengen.
Klik hieronder voor voorbeelden, tips & tricks.
Meer lezen
Champagne Glorifier
[Mei-2022] Ons favoriete type display is wellicht de glorifier. Een glorifier creëert een 3-dimensionale visuele ervaring en zet de perfecte scène om de kwaliteiten van het product theatraal uit te dragen. Dit display materiaal laat ongeëvenaarde creativiteit toe en biedt een unieke kans om te innoveren met opvallende vormen. Tenslotte zijn uw point-of-sale tools de uitdrukking van de creatieve kracht van uw merk. Laat het knallen! De beste manier om prospects aan te trekken en te converteren is ze te WOW!-en.
We maakten deze glorifier voor Champagne Nicolas Feuillatte's Palmes d'Or, de prestige vintage brut van het merk dat inspireert om los te breken van conventies. Hij is volledig gemaakt van metaal voor een langere levensduur.
Toonbankdisplay: de meest directe product advertentie
[Apr-2022] Toonbankdisplay is een belangrijke verkoopondersteunende tools voor impulsgevoelige merken en producten. Maar hoe maak je een toonbankdisplay materiaal dat de verkoop stimuleert? Dat overtuigt en een blijvende indruk nalaat? En welke zijn de verschillende soorten en toepassingen?
Klik hieronder voor voorbeelden, tips & tricks.
Meer lezen
POS display maakt selfservice shoppen voor glamour makkelijk.
[Apr-2022] Winkelen voor make-up is een van de meest intieme en tegelijkertijd complexe winkelervaringen. De items zijn divers, klein, vaak onregelmatig van vorm, met atypische verpakkingen; het risico dat iets misloopt in een selfservice, of open-sell, scenario kan niet worden onderschat. Winkeldisplays zijn de belangrijke verkoopondersteunende tools van de schoonheidsindustrie. Wat is het recept voor een doeltreffende make-up display? We delen enkele tips voor de meest glamoureuze display oplossing.
Meer hierover
#popwelldone
[Apr-2022] De specialist bouwmaterialen Knauf innoveert met PerfectWall, het eerste complete wandsysteem. De innovatie werd geïntroduceerd in DIY retail met deze shelf-on-shelf communicatie. Opvallend in deze display is de interactieve tool waarmee winkelbezoekers een uitgebreide selectie kant-en-klare decoraties kunnen raadplegen. Een echte aandachtstrekker, opgebouwd rond een vriendelijke doe-het-zelver. En het ziet er natuurlijk geweldig uit.
Klik hieronder om meer te lezen over POP-oplossingen voor doe-het-zelf, home en interieur.
Meer hierover
Neuhaus etalagedisplay voor Pasen
[Apr-2022] De paasvakantie is de perfecte tijd om de malse groei van de weiden te vieren ... kleurrijke wilde bloemen die bloeien ... het ontwaken van de bijen. We waren vereerd om samen met het Neuhaus marketing team deze winkeletalage display te maken. In het middelpunt van de belangstelling staat een staaltje van puur vakmanschap, gecreëerd door de Meester Chocolatiers van Neuhaus: een verbluffende bijenkorf van 100 kg chocolade opgesteld in een kleurrijke lentesfeer. De jacht op chocolade paaseieren is geopend, en niet alleen voor de allerkleinsten. Vrolijk Pasen voor iedereen!
Klik hieronder om meer te lezen over winkeletalage display.
Meer hierover
Activeer met display sterkedrank of bier merk in horecazaken
[Apr-2022] Net als voor de detailhandel zoeken producenten van sterkedrank en bieren naar effectieve manieren om op te vallen in cafés, bars, restaurants en hotels. Om nieuwsgierigheid of zin te prikkelen, of om bekendheid op te bouwen, bieden display materialen een kosteneffectieve oplossing door premiummerken te onderscheiden of door bezoekers een bijzondere ervaring te bezorgen.
Meer hierover
Hoe houd je een winkelstraat aantrekkelijk?
[Apr-2022] Horizontale lijnen in de bestrating zorgen ervoor dat publiek eerder naar een winkel kijkt, terwijl verticale lijnen publiek stimuleren om door te lopen. Ook inrichtingselementen zoals prullenbakken, lantaarnpalen en fietsenrekken kunnen bezoekers onbewust belemmeren om winkels binnen te gaan.
Meer hierover
De doeltreffendheid van winkelcommunicatie
[April-2022] Communicatie is het sleutelwoord van de laatste jaren! Iedereen weet dat het belangrijk is om duidelijk te communiceren met je klanten, via je website, op social media, etc. De winkelvloer wordt hierbij regelmatig over het hoofd gezien. Maar waarom zou die minder belangrijk zijn? Het is dé plek om je klanten te beïnvloeden. Dus grijp die kans en ‘make it work’! Winkelcoach Caroline legt het je graag uit.
Meer hierover
#popwelldone
[Apr-2022] In een gespecialiseerde speelgoedwinkel zagen we deze vitrinekast voor de muziekdoosjes van Wooderful life. De sets zijn handgemaakt van duurzaam hout en met zorg voor de kleinste details in elkaar gezet. Het POS-materiaal combineert tijdloos ontwerp met interactiviteit: de kleinste winkelbezoekers kunnen de hartverwarmende melodieën uitkiezen met een klein aanraakscherm. Het klassieke houten design nodigt uit om opnieuw verliefd te worden op houten speelgoed! Voorzien van heldere verlichting; dit assortiment blijft niet onopgemerkt.
Retail winkelrek
Le French Make-up
[Apr-2022] Dit winkelrek voor het make-up assortiment van het merk Le French Make-up is gemaakt van metaal en kunststof met verwisselbare visuals. Verder is het voorzien van verlichting en een opslagruimte voor producten die niet in het rek konden worden geplaatst. Het nieuwe merk Le French Make-up is met succes gelanceerd in super- en hypermarkten met drie types aangepaste meubels van Pilotes PLV: 650 en 950 mm breed, en een power wing.
#popwelldone
[Feb-2022] Om het milieuvriendelijke ontwerp te benadrukken, is deze toonbankdisplay voor PANASONIC's Eneloop gemaakt van onconventionele natuurlijke materialen: bamboe, keien, natuurlijke hars, mos en schors. Het ontwerp benadrukt de identiteit van het assortiment en is gebaseerd op 100% recycleerbaarheid.
[VIDEO] Carrefour Flash belooft boodschappen doen in een recordtijd
[Jan-2022] Carrefour heeft zijn allereerste automatische buurtwinkel onthuld in Parijs. En in tegenstelling tot alternatieve modellen, wordt de klant niet geïdentificeerd. Bij het binnenkomen van de winkel wordt de klant gededecteerd door 60 camera's die zich aan het plafond bevinden. De camera's worden bijgestaan door 2.000 sensoren. Tenslotte regelen de klanten hun aankopen via een van de aanraakschermen.
Meer hierover