Point-of-sale marketing: blijf op de hoogte


Welkom op onze blog!
Hier delen we nuttige bronnen, ideëen, tips en opmerkingen
over point of sale marketing, display materiaal en merchandising oplossingen voor retail.
POS marketing wordt hier vanuit een praktische en operationele invalshoek benaderd.

Hoe de coronaviruspandemie de manier verandert waarop we de verkoopruimtes gebruiken

Hoe de coronaviruspandemie de manier verandert waarop we de verkoopruimtes gebruiken

[] Vandaag gaan de winkels weer open. Ze verwelkomen consumenten die gewend zijn geraakt aan online kopen en thuisbezorging. Dit is de kans voor fysieke winkels om kostbare ruimte (en tijd) vrij te maken om de producten te laten schitteren, de verhalen van producten te vertellen en de shopper de producten volledig te laten ervaren. De point-of-sale industrie kan een partner zijn in deze transitie. POS-materialen kunnen fysieke winkelruimtes interessant en spannend maken, met altijd iets nieuws te ontdekken, een goede reden om vaker terug te komen naar de winkel.

Lees verder

Display Hollywood & OralB

Hollywood kauwgom met Oral‑B technologie

[] Hollywood (Mondelēz International) en Oral-B bundelen hun krachten voor een met fluor verrijkt recept, een mineraal dat essentieel is voor sterkere tanden. We ontwikkelden 4 aanvullende instore oplossingen voor de introductie in supermarkten. Twee laten deze innovatie schitteren in de buurt van de kassa: een on-shelf frame + een "easy space" die met behulp van magneten wordt vastgezet aan de winkelrekken. En twee extra-zichtbaarheid oplossingen op de winkelvloer: een speelse sidecap en een vloerdisplay. Oral-B technologie brengt u een stap dichter bij die "Hollywood smile".

Vloerdisplay Carlsberg



[] Een display is een contextuele oplossing met een duidelijk doelstellling: artikelen laten schitteren op de winkelvloer! Rigoureuze productiemethoden zijn dan weer gericht op minder emotionele, meer technische doelstellingen, zoals levensduur, functie en het gewicht van de gepresenteerde artikelen. Links op de foto ziet u een extra-stevig metalen frame voor een vloerdisplay dat een zwaar assortiment sterkedranken zo lang als nodig kan dragen.

Lees verder

Vloerdisplay Carlsberg

#popwelldone

[] Als het gaat om winkelcommunicatie is te veel willen vertellen waarschijnlijk de grootste fout. De shopper heeft het druk, hij is amper bereid iets te lezen. Of hij is al weg voor het einde van je verhaal. Winkelcommunicatie moet daarom kort, eenvoudig en consistent zijn om één snelle boodschap af te leveren. Hoe snel? Dat hangt ervan af. In de meeste gevallen is een paar seconden al te lang!
We vonden deze vloerdisplay in een supermarkt. Wat vind je ? Is de boodschap kort, eenvoudig en consistent ?

Lees verder

Hoe shopper gedrag beïnvloeden met winkelcommunicatie?

[] Terwijl de consument zijn winkelkar door een winkel duwt, zoekt hij naar relevante en gemakkelijk beschikbare informatie om te beslissen welke afdeling hij zal bezoeken, en welke producten hij zal onderzoeken en kopen. Ondertussen tracht een overweldigend aantal boodschappen hun overgestimuleerde hersenen te bereiken.

Lees verder

Hoe erg vinden shoppers drukte in de winkel?

[] Wat is de impact van 'social crowding' (veel andere shoppers) en 'spatial crowding' (krappe inrichting) op de tevredenheid en het aankoopgedrag van shoppers? Onderzoeker Erjen van Nierop bespreekt de uitkomsten van wetenschappelijk onderzoek.

Lees verder

Schapaankleding Starbucks

#popwelldone
Schapaankleding Starbucks

[] Starbucks is nu verkrijgbaar in (enkele) supermarkten. Met een houten omlijsting geeft het koffiemerk zijn locatie op het winkelrek een natuurlijke en hoogwaardige uitstraling. Een spectaculaire logo is haaks op de schappen geplaatst. Het is van grote afstand te zien. Disruptief en prima uitgevoerd in een herkenbaar kleurenpallet!

Lees verder over on-shelf POS oplossingen.

Het effect van goede instore marketing

Het effect van goede instore marketing

[] Iedere winkel is anders, maar iedere bedrijfsleider wil hetzelfde: dat de producten goed verkopen. Natuurlijk kan dit gedaan worden door verschillende acties op te zetten, actief te zijn op sociale media en in lokale media. Zo zorg je ervoor dat mensen naar je winkel toe komen. Maar wanneer ze eenmaal in je winkel zijn, wil je natuurlijk dat ze zoveel mogelijk besteden. En daar komt instore marketing bij kijken!

Lees verder

Schapdisplay materiaal voor Biotona Japanese green tea

Schapdisplay materiaal voor Biotona Japanese green tea

[] Het lanceren van een nieuw product in de winkel is een pittige opdracht. Door het groot aantal merken op de winkelrekken is het lastig om vanaf het begin op te vallen! Pilotes trekt de aandacht van winkelbezoekers met 100% maatwerk on-shelf oplossingen! Dit is ons meest recente voorbeeld voor het Biotona premium gamma Japanse groene thee. Een vast toegewezen ruimte + het frame doorbreekt de monotonie van het winkelrek + goede zichtbaarheid op de producten + herkenbaar kleurenpalet + maximale impact = de ideale oplossing voor productintroducties.

Lees verder over on-shelf POS oplossingen.

Vloerdisplay apotheek

#popwelldone

[] We hebben dit POS materiaal in een apotheek gespot. Het presenteert een gamma huid- en haarverzorging op basis van Monoï, een geïnfuseerd parfum gemaakt van handgeplukte bloemblaadjes. Het gebruik van hout voegt authenticiteit en een natuurlijk tintje toe aan de winkelcommunicatie. De structuur gemaakt van multiplex, 3 lagen gebeitst hout, zorgt voor stabiliteit en mechanische sterkte. Een echte blikvanger!

Lees verder over de voordelen van hout in POS display.

In 5 stappen naar een succesvol display materiaal

[] Het traject van idee naar installatie ... in 5 stappen naar een POS materiaal dat met succes voldoet aan uw commerciële en communicatiedoelstellingen.

Lees verder

De beste retail merchandising materialen uitgelegd

[] In een winkel staan duizenden producten, maar hoe laat je net dat ene assortiment extra knallen op het winkelschap.

Lees verder

On-shelf cross-merchandising POP material Lenor

#popwelldone

[] De doeltreffendheid van een display materiaal hangt niet alleen af van hoe spectaculair het is. Zelfs het eenvoudigste materiaal kan een grote impact hebben. Dit cross-merchandising materiaal wordt aan het winkelrek bevestigd. Het brengt complementaire producten samen die wellicht samen worden geconsumeerd. Smart!

Lees verder over on-shelf POS materialen.

POS materiaal: 5 goede redenen om hout te gebruiken

POS materiaal: 5 goede redenen om hout te gebruiken

[] Hout is een veelzijdig materiaal dat gebruikt wordt voor het maken van meubels en andere interieur toepassingen. Het is bijzonder geschikt als display materiaal. Laten we eens kijken naar de voordelen van hout voor de realisatie POS display ...

Lees verder

Effectieve retail merchandising, terug naar de basisregels

[] De basisregels van retail merchandising uitgelegd, met een focus op productpresentaties.

Lees verder

article 10 point of sale display tips increase retail sales

10 tips om retail omzet te verhogen
met POS displays

[] Als klanten een winkel binnenlopen, hoe krijgt je ze dan in contact met je merk en producten?
10 tips met voorbeelden om je net daarbij te helpen.

Lees verder

De 16 soorten display in retail uitgelegd

[] Welke zijn de mogelijke retail displays en hoe worden ze gebruikt om shoppers in winkels te beïnvloeden?
Uitleg, tips, voorbeelden.

Lees verder

Wat is point of sale materiaal?

[] Point of sale materiaal (POP, point of purchase, POS) is de verzamelnaam voor alle communicatiemiddelen die de verkoop ondersteunen of oriënteren in de fysieke verkoopruimte, waar ze winkelend publiek beïnvloeden.

Lees verder

Point of sale displays: denk materialen!

[] Hout, metaal, kunststof, glas, touw, steen, textiel of leder ... materialen, accenten, contrasten, texturen en reflecties beïnvloeden winkelend publiek op vele manieren.

Om op te vallen in de warrige visuele omgeving van de winkel, laat een zorgvuldige materiaalkeuze toe om uw producten voor het voetlicht te brengen. En om een buitengewone herinnering te creëren in de hoofd van uw klanten!

Lees verder

Ook een retailer moet zichzelf vermerken!

[] Katelijn Quartier, docente en onderzoekster in retail design aan de Universiteit van Hasselt, over winkelconcepten, belevingsgericht ontwerpen en als winkel 'een verhaal vertellen'. Geen dure buzzwoorden, zo blijkt.

Lees verder

Flanders DC Magazine over Visual Merchandising

[] De fysieke inrichting van een winkel wordt tegenwoordig steeds meer uit handen gegeven aan professionals. Visual Merchandising draait om het esthetische, maar dat is slechts een deel van het verhaal: goede visual merchandisers begrìjpen een creatief proces, maar zijn in de eerste plaats commerciële profielen die op basis van data een kant-en-klare strategie kunnen uitrollen en een product kunnen activeren.

Lees verder

Contactloze dispenser voor handgels Covid-19/Corona

[] De contactloze dispenser voor ontsmettende handgels is de ideale display opdat uw medewerkers, klanten en bezoekers de handen op een volledig contactloze manier ontsmetten. Een druk op de pedaal zorgt ervoor dat de gel verdeeld wordt. De display kan eenvoudig aangepast worden aan alle flacon formaten.

✔️ Zelfbediening zonder fysiek contact = hygiëne gegarandeerd
✔ Betrouwbaar mechanisch systeem = bediend door een pedaal
✔️ Optioneel aanpasbaar = uw logo of de kleuren van uw merk
✔️ Discreet = beperkte vloerimpact om te plaatsen waar u maar wilt
✔ Past zich makkelijk aan verschillende flacons aan = verwisselbare flacons
✔ Lokale productie, snelle levering, aantrekkelijke prijs van 150 eur/unit vanaf 12 units (1 pallet).

Klik hier voor meer details. Of contacteer ons voor verdere info.

#covid19 #coronavirus #handsanitiser #display #retail

Eindejaardisplays voor Moët Hennessy Diageo

Eindejaardisplays voor Moët Hennessy Diageo

[] Deze opvallende displays werden ingezet tijden de drukke eindejaarsperiode, om MHD's exquise selectie sterke dranken op te presenteren. De asymmetrische constructie creert een visuele verassing. Fijne metalen buizen geven een moderne uitstraling mee, en een visuele lichtheid. Verschillende inwisselbare communicaties helpen het aanbod te verduidelijken.

Zeven gouden tips voor Instore Communicatie

[] In het digitale tijdperk, lijkt de fysieke winkel aan impact te verliezen. Niets is minder waar. Fysieke winkels blijven een belangrijk contactpunt en dat is ook waarom ook heel wat e-retailers een fysieke winkel openen. Waar in een online omgeving prijs vaak hoogtij viert, biedt de fysieke winkel meer vertrouwen aan shoppers en draagt die bij aan een authentieke winkel- én merkbeleving ...

Onze metal unit installeert een TruBend-Bending-Cell

[] Om geweldige displays te maken, heb je goed gereedschap nodig. Onze metal unit installeerde een nieuwe "TruBend bending-cell", volledig geautomatiseerd met een robot met positieherkenning. Diverse automatiseringen, productiever en nauwkeurigere metaalwerken.

Neuhaus is klaar voor Valentijn

Neuhaus is klaar voor Valentijn

[] … en we waren vereerd om samen te mogen werken met de uitvinder van de Belgische praline voor deze etalage display. Een zacht gekleurd gamma displays vertelt een verhaal over liefde. Ze verwijzen naar het erfgoed van het merk: de opvallende geschenkdozen. Ze brengen een heerlijk assortiment chocolade creaties tot leven in een opwindend en ultiem liefdesverhaal. We maakten deze displays van plexi, hars, papier en led-verlichting.

Houten tafel display voor Pranarome Bio

Houten tafel display voor Pranarome Bio

[] Hoe moedig je winkelend publiek aan tot impulsaankopen ? Als het gaat om het stimuleren van verkoop zijn toonbank- of tafel-displays de beste vriend van een winkel. Ze presenteren kleinere artikelen duidelijk in het zichtveld. Shoppers kunnen ze gemakkelijk zien en het het gamma evalueren.