Inzicht in POS marketing


Welkom op onze blog!
Hier delen we nuttige bronnen, tips en algemene opmerkingen
over POS marketing, POS display materiaal en oplossingen voor zichtbaarheid in retail en detailhandel.

Flanders DC Magazine over Visual Merchandising

[] De fysieke inrichting van een winkel wordt tegenwoordig steeds meer uit handen gegeven aan professionals. Visual Merchandising draait om het esthetische, maar dat is slechts een deel van het verhaal: goede visual merchandisers begrìjpen een creatief proces, maar zijn in de eerste plaats commerciële profielen die op basis van data een kant-en-klare strategie kunnen uitrollen en een product kunnen activeren.

Lees verder

Contactloze dispenser voor handgels Covid-19/Corona

[] De contactloze dispenser voor ontsmettende handgels is de ideale display opdat uw medewerkers, klanten en bezoekers de handen op een volledig contactloze manier ontsmetten. Een druk op de pedaal zorgt ervoor dat de gel verdeeld wordt. De display kan eenvoudig aangepast worden aan alle flacon formaten.

✔️ Zelfbediening zonder fysiek contact = hygiëne gegarandeerd
✔ Betrouwbaar mechanisch systeem = bediend door een pedaal
✔️ Optioneel aanpasbaar = uw logo of de kleuren van uw merk
✔️ Discreet = beperkte vloerimpact om te plaatsen waar u maar wilt
✔ Past zich makkelijk aan verschillende flacons aan = verwisselbare flacons
✔ Lokale productie, snelle levering, aantrekkelijke prijs van 150 eur/unit vanaf 12 units (1 pallet).

Klik hier voor meer details. Of contacteer ons voor verdere info.

#covid19 #coronavirus #handsanitiser #display #retail

Wie zijn we? Wat maken we?

[] Pilotes is een team van ingenieuze creatieven en creatieve ingenieurs, met bewezen industriële kennis in POP design. In deze video stellen we ons team en onze activiteiten voor.

Eindejaardisplays voor Moët Hennessy Diageo

[] Deze opvallende displays werden ingezet tijden de drukke eindejaarsperiode, om MHD's exquise selectie sterke dranken op te presenteren. De asymmetrische constructie creert een visuele verassing. Fijne metalen buizen geven een moderne uitstraling mee, en een visuele lichtheid. Verschillende inwisselbare communicaties helpen het aanbod te verduidelijken.

Zeven gouden tips voor Instore Communicatie

[] In het digitale tijdperk, lijkt de fysieke winkel aan impact te verliezen. Niets is minder waar. Fysieke winkels blijven een belangrijk contactpunt en dat is ook waarom ook heel wat e-retailers een fysieke winkel openen. Waar in een online omgeving prijs vaak hoogtij viert, biedt de fysieke winkel meer vertrouwen aan shoppers en draagt die bij aan een authentieke winkel- én merkbeleving ...

Onze metal unit installeert een TruBend-Bending-Cell

[] Om geweldige displays te maken, heb je goed gereedschap nodig. Onze metal unit installeerde een nieuwe "TruBend bending-cell", volledig geautomatiseerd met een robot met positieherkenning. Diverse automatiseringen, productiever en nauwkeurigere metaalwerken.

Plaats de spotlights op uw product in het winkelschap met een schapstopper

[] Een schapstopper (of een schap-tray) is ongetwijfeld het meest gebruikte merchandising materiaal om uw product in het winkelschap onder de aandacht te brengen van winkelend publiek. Het is heel krachtige on-shelf communicatieoplossing. Aangezien deze aandachtstrekkers haaks op het schap staan, breken ze de monotonie van het winkelrek.
Lees verder

Neuhaus is klaar voor Valentijn

[] … en we waren vereerd om samen te mogen werken met de uitvinder van de Belgische praline voor deze vitrine animaties. Een zacht gekleurd gamma displays vertelt een verhaal over liefde. Ze verwijzen naar het erfgoed van het merk: de opvallende geschenkdozen. Ze brengen een heerlijk assortiment chocolade creaties tot leven in een opwindend en ultiem liefdesverhaal. We maakten deze displays van plexi, hars, papier en led-verlichting.

Houten tafel display voor Pranarome Bio

[] Hoe moedig je winkelend publiek aan tot impulsaankopen ? Als het gaat om het stimuleren van verkoop zijn toonbank- of tafel-displays de beste vriend van een winkel. Ze presenteren kleinere artikelen duidelijk in het zichtveld. Shoppers kunnen ze gemakkelijk zien en het het gamma evalueren.

How We Shop: The Next Decade

[] In 2025, zal 1/2 van de winkelvloer worden besteed aan ervaring, volgens de studie 'How We Shop: The Next Decade'. Consumenten denken nu al dat een derde van de vloeroppervlakte van physiche winkels moet besteed worden aan creatieve, inspirerende of culturele ervaringen.

Lees verder hier.

Vitrine animaties voor één enkel artikel zijn de krachtigste

[] We werkten samen met het marketingteam van Créateur Chocolatier Neuhaus om deze helder "verlichte" ramen te maken en te installeren voor de pop-up adventskalender van Neuhaus.

Lampe Berger winkelboetiek

[] De 3 bovenste niveaus hellen naar beneden voor een perfecte presentatie van het gamma. LED verlichting onder de trays + verlichte logo's en contouren zorgen voor visuele aantrekkelijkheid. Duidelijke indeling van het aanbod met extra communicatie op de schappen.

Deze website maakt gebruik van profiel cookies om anoniem surfgedrag bij te houden.  Privacyverklaring

Ik begrijp het