Inzicht in POS marketing


Welkom op onze blog!
Hier delen we nuttige bronnen, tips en algemene opmerkingen
over POS marketing, POS display materiaal en oplossingen voor zichtbaarheid in retail en detailhandel.

Harder, beter, sneller, sterker …

[] Om mooie meubels te maken, heb je goed gereedschap nodig! Onze metal unit heeft een 3de laserrobot geinstalleerd om de staalbuizen voor uw POS materialen en onderdelen met chirurgische precisie te snijden. Energie-efficiëntie, uitstekende prestaties, ergonomie, precisie en talrijke nieuwe design mogelijkheden.

Hoe op te vallen op het winkelrek ?

[] Het premiummerk voor groenteconserven, Cassegrain (Bonduelle), innoveert met een nieuwe concept van groentenspreads om te delen bij het aperitief. Cassegrain vertrouwde ons de instore presentatie van deze introductie toe. In een elegante en praktische on-shelf unit ervaren shoppers de premium waarden van het merk, de subtiliteit van de recepten, de zuidelijke smaken en de originele smaakcombinaties.

Ethisch consumentengedrag.

[] Naarmate de biologische sector blijft groeien (EU: 2012-2016: +48%), lijken consument(actor)en zich steeds meer ethisch te gedragen - en niet alleen voor de categorie voeding.
Ecodesign kan een waardevolle troef zijn voor uw retailmarketing projecten. Als merken middelen toewijzen met het doel de ecologische impact te verlagen, krijgen consumenten niet alleen een efficiënter product, maar ook een meer betaalbaar product.
Bij Pilotes geloven we dat een goed ontworpen materiaal, goed is voor het bedrijf, voor de planeet en voor de mensen. Onze ingenieurs gebruiken een gecertificeerde eco-calculator om de levenscyclus van instore materialen te analyseren en de voetafdruk te verkleinen.
#retail #display #marketing

POPAI awards Paris 2019

[] Pilotes zal deelnemen aan de 2019 editie van de Popai Awards wedstrijd. Deze 56e editie eert de meest succesvolle, creatieve en innovatieve realisaties op het gebied van POP-reclame, merchandising en winkelinrichting.
Bestel hier uw gratis badge.

Gondelhoofd voor chocolade assortiment Milka

[] Dit gondelhoofd wordt aan het einde van een gang geplaatst in de buurt van de kassa's, waardoor de aandacht van shoppers wordt getrokken terwijl ze wachten om te betalen. We creëerden een concept met een dynamisch, modern design, met verlichte schapranden en grafische panelen om de unit een verhoogde zichtbaarheid te geven. De materialen die gebruikt zijn voor de constructie van de display -kleurrijk metaal en hout - zijn geïnspireerd door het verhaal van Milka.

Het gebruik van licht, beweging en geluid in displays

[] Consumenten stimuleren en winkelgedrag sturen blijft een uitdaging voor veel merken en retailers. In deze infografiek ontdekt u hoe u de impact van displays kunt vergroten.

Infografiek →

CO2-equivalent:
meten is weten

[] We vonden dit voorbeeld uit de filmindustrie interessant. In 2017 vertegenwoordigt de productie van een speelfilm, gesteund door het Vlaams Audiovisueel Fonds, gemiddeld 73 ton kooldioxide-equivalent - vervoer en materialen vertegenwoordigen de overgrote meerderheid. Dit is vergelijkbaar met de jaarlijkse voetafdruk van 7 gemiddelde Belgische huishoudens. Sinds het meten begon, observeert het Fonds een mentaliteitsverandering bij filmmakers. De CO2-uitstoot per film is lager dan een paar jaar geleden.

Bij Pilotes streven we ernaar het milieu te beschermen door middel van ecodesign-strategieën. Onze ingenieurs gebruiken een zelfgemaakte eco-calculator om oplossingen te berekenen die de voetafdruk beperken en recyclage vergemakkelijken. Neem contact op met ons om de milieueffecten van uw POS activaties te verminderen.

PILOTES wenst u een voorspoedig 2019

[] Gelukkig Nieuwjaar! We wensen u voor 2019 een jaar vol passie, gezondheid, succes, nieuwe ontdekkingen, harmonie en fun!

Fransen verkiezen winkelreclame.

[] Volgens een recente POPAI/Harris Interactive barometer, scoort winkelreclame het hoogst in vergelijking met vier andere media. Winkelreclame trekt het meest de aandacht van consumenten, overtuigd het meest, stoort het minst en verleidt het meest tot aankoop.

 

[] ] De kerstman is al druk bezig met het uitrollen van deze animatiesets voor de vitrines van het Yves Rocher-netwerk.
Een venster, uitgevoerd in metaal, is versierd met een opvallende krans gemaakt in PET-kunststof, bedrukt met spiegeleffect. Op de krans hebben we 60 leds gemonteerd en een gouden kroon met kralen en kantmotief, gedrukt met het fijnste metaal. Alle animatiesets worden lokaal geassembleerd en klaargemaakt voor internationale roll-out met een duidelijke gebruiksinstructie voor alle kerstmannen in het Yves Rocher-netwerk.
Hoor je de kerstklokken luiden?

 

[] Hoe kan je de merchandising van een volledige categorie heruitvinden en animeren? Hier is een voorbeeld voor het cosmetica afdeling van een keten super- en hypermarkten. Ons team heeft een 'boetiek'-ervaring ontwikkeld voor een zeer vrouwelijk gamma: gebruik van diverse afwerkingen en materialen, waaronder hout voor een warme en comfortabele look & feel, levendige kleuren zorgen voor vitaliteit zonder te schreeuwen, een heldere, visueel aantrekkelijke sfeer verleidt shoppers om het gamma te ontdekken, ergonomisch, aangepast aan het bestaande winkelrek, volledig modulair voor aanpasbare merchandising en indeling … Een opvallende, differentiërende presentatie voor deze strategisch belangrijke categorie.

 

[] Fysieke winkels hebben een handicap ten opzichte van e-commerce: ze zijn blind. Online gegevensanalyse maakt het mogelijk om patronen te begrijpen, ervaringen te verbeteren en conversie te verhogen. Fysieke winkels hebben amper toegang tot deze waardevolle gegevens. Hier is evenwel een voorbeeld waarbij offline winkelen ook toegang krijgt tot gegevens gestuurde marketingtechnieken. Een 22-inch aanraakscherm werd ingebouwd in een visueel aantrekkelijk winkelrek, visueel geassisteerde interactie begeleidt shoppers naar een eenvoudige aankoopbeslissing. Dankzij analyse van gebruiksgegevens kan het gamma bestudeerd worden voor een rijkere winkelervaring, die de ROI op haar beurt verhoogt.

Deze website maakt gebruik van profiel cookies om anoniem surfgedrag bij te houden.  Privacyverklaring

Ik begrijp het