Inzicht in POS marketing


Welkom op onze blog!
Hier delen we nuttige bronnen, tips en algemene opmerkingen
over POS marketing, POS display materiaal en oplossingen voor zichtbaarheid in retail en detailhandel.

Fragrance TO GO voor Sephora

[] Om een nieuw, handig formaat voor parfums te promoten, heeft ons team samen met die van Sephora deze nieuwe aantrekkelijke en originele presentaties ontworpen. Om impulsaankopen aan te moedigen, worden ze op strategische punten geplaatst: in de buurt van de kassa's of als front-end. Een communicatieruimte stelt elk merk in staat zich voor te stellen. Driehoekige dozen presenteren de geuren op een bijzondere manier - innovatieve presentatie voor meer impact.

Bad & body on-shelf display

[] Pillow Battle, Let's Have Fun, Rolling in the Grass…. Sephora's bad- en body assortiment spreekt alle zintuigen aan. Om de introductie van dit private label te markeren, hebben we het team van Sephora ondersteund om een opvallend on-shelf unit te ontwikkelen. Shoppers kunnen de vijf geuren ervaren dankzij de geurcapsules, texturen projecteren ze in de badkamer (witte tegels, douchekoppen, afgeronde planken en een energiek kleurenpalet), led-verlichting zijn in de douchekoppen ingebouwd, energievolle visuals en kleuren sublimeren het assortiment.

Hoe succesvol colourblocking toepassen in visual merchandising ?

[] Merchandising is een van de meeste effectieve verkoopbevorderende technieken die de visibiliteit van winkelaanbod verhogen. Merchandising transformeert consumenten in shoppers. Kleur is de ziel van merchandising. Vandaag en niet alleen in de mode en accessoire categorie, hebben marketeers en merchandising professionals de succesvolle techniek van "colourblocking" geadopteerd. Lees verder

Happy Hour in de supermarkt :)

[] 8 tot 10 procent van de CO2-uitstoot is gerelateerd aan voedselverspilling. Om voedselverspilling tegen te gaan, biedt S-Market om precies 21 uur, 3 uur voor aanvang van hun vervaldatum, kortingen aan tot 60%. 

Lees het NY Times artikel hier.

Interview met Delvaux CEO Jean-Marc Loubier

[] Interview met Jean-Marc Loubier, CEO van Delvaux, over de retailstrategie en de winkelervaring van het merk: "…. een mooi moment dat je deelt. En als je weggaat, heb je een heel mooie herinnering in je hoofd". Nieuwe retail gaat over meer betrokkenheid, in elke categorie.

Lees het artikel hier.

Beka komt goed voorbereid op de winkelvloer

[] Ons nieuwste realisatie voor Beka Recticel creert een welkome ruimte voor het winkelend publiek naar boxspring oplossingen. Door alle materialen en engineering-opties in "wundercabinet"-stijl te organiseren, begeleidt deze verkooptool klanten naar vertrouwen bij hun eerste bezoek. Daarnaast waarderen de winkeladviseurs het gebruiksgemak en de educatieve herinneringen. .

Faire Bien: zero waste yoghurt van Danone

[] Zero Waste kruidenierswinkel DAY BY DAY in Parijs combineert nu het plezier van een verse, biologische en solidaire yoghurt met een verantwoorde consumptiemethode. Deze gekoelde instore communicatie, met de felle kleuren van het nieuwe merk Faire Bien, garandeert een uitstekende winkelervaring. Bravo, Danone!

Pilotes wint een zilveren én een bronzen POPAI award voor haar 2018 Yves Rocher vitrine animatie

[] Een metalen lijst is gedecoreerd met een kroon van PET met goud en spiegel bedrukking. Op de kroon hebben we een lichtgevende krans van 60 leds en een folie geïnstalleerd, gemaakt van nano-metaal uitgesneden in verschillende decoratieve vormen.
Alle sets worden lokaal geassembleerd en zijn eco-ontworpen:
-36% CO2-uitstoot over het hele proces: productie + logistiek + levensduur
-33 % CO2-uitstoot op het vervoersbudget (99 % landgebruik)
-27% verbruik van niet-hernieuwbare materialen….

Carrefour Walk-in Drive

[] In het midden van de drukke Europese wijk van Brussel, innoveert Carrefour Belgium met een Walk-In Drive voor voetgangers. Het concept verdubbelt het assortiment van de Express-markt en brengt Hypermarktprijzen en promoties naar een stedelijke buurt. Bestel minimaal 30eur voor de middag en haal de goederen op vanaf 16u. Een extra service voor 'euronistas'.

Wat als winkelrekken kunnen praten?

[] Met een innovatieve on-shelf app, orienteert en begeleidt een interactieve bot shoppers doorheen een assortiment premium whisky's. 86%* van de shoppers voelt zich beter geïnformeerd over de kwaliteiten en de verschillen tussen merken (tegenover 59%* bij de vorige installatie). 38%* van de shoppers vindt dat ze alle nodige informatie krijgen om met vertrouwen te kopen (tegenover 2%* bij de vorige installatie). Verticale scheidingselementen + schapcommunicatie + kleurcodes … een ruimte die consumenten aantrekt om te winkelen en uitnodigt om terug te terugkomen. Dit is een geweldige manier om waarde toe te voegen voor winkelend publiek, voor de detailhandel en voor Moët Hennessy Diageo.
* Bron : Shopper Study IRI / MHD - sept.2018

Trade activatie voor whisky assortiment

[] Hoe creëer je boeiende klantinteracties? Deze premium set animeert commerciële gesprekken met horeca outlets. Een hoogwaardige look & feel met leder en hout weerspiegelt het erfgoed van het merk. Voor de eerste keer zijn we een samenwerking aangegaan met Brown-Forman om barmannen en obers een aangenaam proefmoment aan te bieden.

Hoe verkoop bevorderen met displays ?

[]Een display is een marketingmateriaal dat de verkoop van een artikel of een assortiment bevordert. Aangezien de grote meerderheid van de aankoopbeslissingen wordt genomen als de consument in de winkel is, is het duidelijk welke impact iets eenvoudig als een display kan hebben … Maar hoe ? … Lees verder

Deze website maakt gebruik van profiel cookies om anoniem surfgedrag bij te houden.  Privacyverklaring

Ik begrijp het